Новини от БФБЛ и партньори

Безплатни мамологични прегледи за световния месец за борба с рака на гърдата

05 октомври 2016
Безплатни мамологични прегледи за световния месец за борба с рака на гърдата

На 04.10.2016 г. в Столична община се проведе пресконференция във връзка със старта на информационна и профилактична кампания в рамките на Световния месец за борба с рака на гърдата - октомври. Тя се организира за четвърта поредна година по инициатива на Първа САГБАЛ „Света София“ в партньорство със Столична община и Фондация „Една от 8“.

В пресконференцията участваха Дончо Барбалов, заместник-кмет на Столична община, д-р Моника Чеуз, директор на Дирекция „Здравеопазване“ в Столична община, доц. д-р Иван Костов, изпълнителен директор на Първа САГБАЛ „Света София”, Зоя Паунова, заместник-председател на Българския форум на бизнес лидерите, Вера Николова - представител на Фондация „Една от 8“, и изпълнителните директори на болниците-партньори на инициативата.

Към кампанията тази година се включва общинската Специализирана болница за активно лечение на онкологични заболявания – София. Така лечебните заведения - партньори стават общо 9 - ВМА, УМБАЛ „Света Марина”, УМБАЛ „Александровска”, УМБАЛ „Света Анна” – София, Първа МБАЛ – София, Четвърта МБАЛ – София, Пета МБАЛ – София и Първа САГБАЛ „Света София“.

През целия месец октомври в десетте болници в София и Варна ще се извършват безплатни мамологични прегледи, а в някои от лечебните заведения са предвидени и безплатни консултации с психолог за диагностицирани с рак на гърдата жени. Информация за графика на прегледите и консултациите може да откриете на линк: http://www.raknagurdata.com/novini/bezplatni-pregledi-za-rak-na-gardata-v-9-bolnitsi-v-sofiya-i-varna-grafik-38

Второто специално събитие в рамките на кампанията ще се проведе на 15.10.2016 г. (събота) от 9:00 ч. в Южния парк в София. Там ще бъде организирано бягане под надслов „Бягай с розова пола“ и ще бъдат пуснати 1200 розови балона в памет на 1200-те жени, които всяка година губят живота си от това заболяване.

Кампанията се осъществява с подкрепата на „Астра Зенека“, „Новартис”, „Рош”, магазини „Мания”, Българския форум на бизнес лидерите и с медийното партньорство на Българската национална телевизия.

Събитието бе отразено от редица медии като 24 часа, Стандарт, redmedia.bg, puls.bg, dete.bg, plovdivweek.bg, e-zdravey.com, sofianews.bg.