Проект - Kaufland и Panda Labs

Компания

Kaufland България

Категория

Инвеститор в знанието

Описание на проекта

цел на проекта

За втора поредна Kaufland България е съмишленик на WWF в реализацията на Panda Labs - образователната програма, чиято цел е да повиши знанията и компетенциите на младите българи в сферата на „зелените“ иновации и предприемачество и така да ги подготви за бързо променящия се свят. Програмата има мисията да открие и създаде ядро от активни млади хора със „зелено“ и иновативно мислене, готови да търсят нови решения на съществуващи екологични и социални предизвикателства. Дългосрочната цел на Panda Labs е у нас да има екосистема от посветени на устойчивото развитие млади хора, бизнес лидери, предприемачи, учени и експерти от гражданския сектор.

целева група

Програмата Panda Labs e насочена към младежи на възраст между 15 и 25 години – ученици и студенти. До момента като част от нея са проведени 4 семестъра , 5 хакатона и 4 мастър класове. За участие кандидатстваха над 900 младежи (индивидуално или като част от отбори). В хакатоните участваха 320 младежи, а в мастър класове - 62 младежи. Привлечени за участие бяха близо 100 лектори от сферата на бизнеса, науката и гражданския сектор.

продължителност

Програмата е дългосрочна с планирани семестри до средата на 2024 г., които Kaufland подкрепя в контекста на CSR политиката си и с цел да ангажира младите с устойчиви теми. До момента са реализирани 4 семестъра - „Бъдещето на отпадъците“, „Бъдещето на храната“, „Бъдещето на мобилността“ и „Бъдещето на градовете и селата“, с 5 хакатона, 4 мастър класове и 2 лагера. Предстоят още два семестъра за 2023 година.

дейности по проекта

До момента са проведени 4 семестъра: „Бъдещето на отпадъците“, „Бъдещето на храната“, „Бъдещето на мобилността“ и „Бъдещето на градовете и селата“, с общо 5 хакатона, 4 мастър класове. През 2022 г. се състояха и 2 лагера, в които участниците се събират, за да развиват работата на Panda Labs общността и да се подготвят за помощници на програмата. През 2022 г. се проведе семестър „Бъдещето на градовете и селата“. Той включваше традиционните за програмата етапи: 1) набиране на кандидатури и оценка 2) хакатон „Бъдещето на градовете“ и хакатон „Бъдещето на селата“ – двудневни отборни състезания за разработване на иновативни предложения 3) едноседмичен мастър клас „Бъдещето на градовете и селата“ за научни дейности и практики, работа на терен, посещения на успешни бизнеси и сесии за креативност и търсене на инвеститори. Kaufland и WWF реализираха съвместна комуникационна кампания в собствените си онлайн канали, както и с прессъобщения, медийни публикации, събития, партньорска мрежа на WWF и клиенти на Kaufland през корпоративния сайт и нюзлетър, за да наберат кандидати и да популяризират инициативата като цяло. Дейностите продължават със следващ семестър от март 2023 година.

резултати

Програмата създава общност от ангажирани млади хора с устойчиво мислене. Те са дългосрочно въвлечени в програмата и след приключване на семестрите, като остават в Panda Labs мрежата, която към момента включва над 400 души. Победители в отделните семестри до момента са отбор „КафЕко“ с план за създаване на трупчета за отопление от утайка от кафе, отбор BioFoam с био-алтернативен пестициди от коприва, чесън и други натурални съставки, отбор „3 пъти за щастие“ с предложение за конвертиране на стари автомобили в услуга за споделено пътуване и отбор „Амазия“ с идея за намаляване на топлинните вълни и превръщане на градовете в по-красиви и уютни места за живот чрез изграждане на вертикални градини на жилищни сгради.