цел на проекта
В голяма част от детското здравеопазване у нас липсва добра материална база и много често отношението между участниците в процеса по лечение на децата не отговаря на най-високите познати стандарти.
С кампанията А1 подкрепя детското здравеопазване, защото вярва, че то е кауза. Споделя виждането на фондация „Светулка“, че промяната в детските отделения означава промяна и в материалната, и в емоционалната среда. Със събраните средства искаме да променим физическото пространство за лечение, така че то да отговаря на съвременните нужди, да закупим медицинска апаратура, която е дефицитна, а ключова за качественото лечение на децата, и не на последно място – да променим изцяло отношенията на дадено болнично заведение, така че да поставим детето и неговия най-добър интерес в центъра на всичко.
целева група
Проектът ще осигури финансиране за положителна промяна на материалната и емоционална среда в педиатрично отделение в държавна или общинска болница в страната. Тя ще е от полза за медицинските лица, работещи на място, за родителите на малките пациенти, но най-вече за децата, които се лекуват. Проектът подпомага развитието на детското здравеопазване в дадения регион в страната и възприятието му сред обществото. Кампанията ангажира и клиентите на А1, които помагат за набирането на средства.
продължителност
А1 има дългогодишни традиции в подкрепата на значими каузи. Като част от социалния аспект на ESG стратегията поставяме хората в центъра на всичко, което правим, като подкрепяме различни уязвими групи в обществото и преди всичко децата.
Фондонабирателната и комуникационна кампания, и кандидатстването на лечебните заведения беше в периода 14.11.2022г. - 31.12.2022г. Събраната сума вече е дарена, а в момента Фондацията оценява кандидатурите и избира отделението, което да бъде обновено през 2023г.
дейности по проекта
А1 стартира кампанията, чрез която закръгля всички сметки на частни клиенти, платени през Моят А1, до лев и дари собствени средства, равни на събраната сума, на фондация „За доброто“. Паралелно Фондацията проведе процес по кандидатстване на отделения и в момента ги оценява.
Комуникацията беше през почти всички познати канали, като активно бяха използвани собствените на А1 и Фондацията. Така в периода:
•Са извършени 291000 плащания в Моят А1: 9%+ на сесиите в сравнение с предишния период, 5%+ уникални потребители, 5%+ плащания
•2600000 изпратени SMS-a за кампанията
•Дигиталната реклама достига до 200000 потребители с 1,5 млн. импресии
•22 поста в профилите на А1 и Фондацията в SM постигат 800000 импресии, достигат до 415000 потребители, споделени са близо 40 пъти
•ТВ клипът е излъчен над 3100 пъти в 31 канала
•Има 152 публикации в традиционните принт и онлайн медии
•Радио анонсът е излъчен 532 пъти в 6 радиа
•Уебстраницата a1.bg/donation има 20000 уникални посещения
•Рекламата в А1 магазините достига до 800000 души
•Проектът е в месечния А1 каталог с тираж 75000
•Проектът е комуникиран с банери на началните страници на Моят А1 и a1.bg
•Кампанията е изпратена до общините
резултати
Кампанията в полза на „Светулка“ променя средата в една педиатрия чрез изграждане на дружелюбно място за оздравяване, и доверие между лекари и лекувани. „Светулка“ проучва потребности, дава функционални решения, създава уют и намалява стреса, подпомагащи лечението; изгражда общности от доброволци и граждани, обединени около каузата.
Първите „Светулки“ в Айтос и Силистра показаха мигновена положителна промяна в отношението на всички страни в процеса на лечение, а физическата промяна включи:
•Изрисувани тематични стени на стаи, медицински кабинети, манипулационни
•Персонализирани пространства, в които децата се чувстват по-комфортно
•Добри условия за престоя на родителите
•Модерни кътове за хранене, игра и учене
•Медицинска апаратура за повишаване качеството на лечение