Проект - Kaufland и носителите на промяната

Компания

Кауфланд България

Категория

Инвеститор в обществото

Описание на проекта

цел на проекта

Темите за околната среда, за различни обществени и социални проблеми са многопластови. Трудно е да бъдат обяснени с едно изречение или в една картинка. Необходим е задълбочен разговор и е важно да го започнем колкото се може по-рано. В Kaufland вярваме, че подрастващите могат да са най-добрите посланици на каузите в полза на природата и хората в нашата страна и затова все повече сме фокусирани върху проекти, които заговарят децата и младите хора по тези теми и ги ангажират с действия. Именно такова е мотото на нашата КСО политика – „Действията носят промяната“. Затова през 2021 г. подкрепихме програмата за младежки иновации на WWF – Panda Labs, Софийския фестивал на науката, изложбата #ЗаеднодействайСМузейко и програмата за предприемаческа култура „Тийноватор“.

целева група

През 2021 година Kaufland отвори нова страница в отношенията си с децата и подрастващите в България, като надгради дейностите си и се фокусира върху подкрепата за ключови проекта за наука, образование и предприемачество сред тези целеви групи.

продължителност

През 2021 г. подкрепихме първото издание на програмата за младежки иновации на WWF – Panda Labs. През май бяхме основен партньор на Софийския фестивал на науката - най-голямото събитие за популярна наука в България. През юни „Музейко“ влезе в Kaufland с експозиция за осъзнато използване на природните ресурси и остана при нас до края на ноември. Подкрепихме още изданията на „Тийноватор“ - програмата за предприемаческа култура сред младежите, на която сме основен партньор.

дейности по проекта

- Panda Labs: 1-ото издание имаше 3 семестъра - Бъдещето на отпадъците, Бъдещето на храната и Бъдещето на мобилността. Всеки включваше: набиране на кандидати; хакатон, в който работят в отбори, а жури отличава идеите с потенциал; мастър клас за обучение и работа на победителите от хакатоните по идеите. Отборите победители получават 10 000 лв. за прототип и изпълнение на бизнес план. - През 2021 г. деца и родители видяха първата изложба на „Музейко“ извън неговата територия; Изложбата #ЗаеднодействайСМузейко е от модули със „зелени“ послания -„Сортер за рециклиране“, „Осветление“, „Водата у дома“, „Стари предмети с ново предназначение“, „Къде отиват играчките?“. Те се ротираха между наши магазини в София, а сега са в „Музейко“; Проектът включва и дигитална платформа green.muzeiko.bg; - Софийски фестивал на науката: в „Зона РЕстарт“ представихме интерактивна инсталация REset Plastic, за да ангажираме с каузата за намаляване на пластмасата, и се включихме с темата във фестивалната програма; - Подкрепихме „Тийноватор“, където ученици в 10-и и 11-и клас работят с ментори по теми като “Устойчив бизнес модел“, „Зелен бизнес“, „Социална иновация“, за да се състезават пред инвеститори.

резултати

- 240 младежи между 15 и 25 години участваха в хакатоните на Panda Labs, финалистите в мастър класовете бяха 40. Измерихме над 65% положителна промяна в знанията на участниците според началните и крайни проучвания; - Доказахме, че e възможно музей да „отиде“ при своите посетители. Модулите #ЗаеднодействайСМузейко се ротираха между три хипермаркета Kaufland в София. Видяхме, че все повече хора се интересуват от „зелени“ теми и търсят начини да ползват осъзнато ресурси и превърнахме green.muzeiko.bg в платформа за „зелени“ предизвикателства; - Над 9000 посетители видяха инсталацията ни на Софийския фестивал на науката, а над 2000 ученици проследиха фестивалната програма; - В поредното издание на „Тийноватор“ се включиха 60 ментора и 420 ученици от стартъп клубове от цялата страна.