цел на проекта
SoftServe България създава безвъзмездно дигитално решение в помощ на Министерството на здравеопазването и Българското правителство в усилията им за справяне с пандемията COVID-19. Създадохме чатбот канал, наречен COVID-19 България, съвместно с Rakuten Viber. Основната цел на канала е да служи като източник на информация за развитието на пандемията в страната и да позволява на потребителите да получават важни известия по темата в реално време.
Каналът събира на едно място:
• последните официални новини за COVID-19 в страната
• издаване и валидиране на сертификат за ваксинация
• бърз онлайн тест, базиран на общите симптоми на COVID-19
• статистически данни за положението в България
• полезна информация за COVID-19 ваксини
Линк към апликацията: https://chats.viber.com/covid19bulgaria
целева група
В резултат на този проект всички над 3.5 млн. потребители на Viber в България имат възможност да намерят най-актуалната информация от достоверни източници за развитието на пандемията и предприетите от държавата мерки, както и съвети как да предпазят себе си и близките си
90 000 души активно използват приложението чрез акаунтите си във Viber. Използването на приложението е интуитивно, а абонирането на потребителите може да се направи като се потърси “Covid-19 Bulgaria” от основния екран на Viber
продължителност
Информационният канал бе разработен в рамките на 30 дни и публикуван на 30.04.2020 г. С развитието на обстановката функциите му постоянно се обновяват, за да отговарят на нуждите на потребителите. Последната добавена функционалност е възможността всеки потребител да издаде и валидира своя цифров сертификат на ЕС, който удостоверява имунизация срещу коронавирус, преболедуване или тестване. Каналът ще продължава да доставя ежедневна актуална информация в продължение на пандемичната обстановка.
дейности по проекта
Нуждата от разработването на пространство за получаване на актуална и достоверна информация в началото на пандемичната обстановка в страната доведе до формиране на екип и успешното партниране между три компании. Членовете на екипа работиха по изпълнението на този проект на доброволни начала.
По време на етапа на изпълнение са взети под внимание следните приоритети:
· Избор на подходящи инструменти: MS Excel, OneDrive, SharePoint, Jira, TestRail, Postman и др.;
· Предоставяне на детайлна и фокусирана документация
· Тестване и разработване– висок приоритет;
· Бърза и ефективна комуникация в екипа.
Като част от дейностите за популяризиране на инициативата, са публикувани статии във водещи български медии. Те отразяват предимствата на канала и насърчават неговото използване, за да се избегне моментът на дезинформираност сред българските граждани относно пандемията.
Публикация в сайта на „ТРУД“ -http://bitly.ws/obyB
Публикация в сайта на „НОВА“ - http://bitly.ws/obyD
резултати
В резултат на инициативата над 3,5 милиона потребители на Viber в България могат да намерят информация от официални източници за последните събития и мерките, предприети от правителството. Инициативата COVID-19 България се счита за голям успех поради следните резултати:
• Създадохме успешно партньорство между бизнес организации в подкрепа на правителството в борбата с кризата с COVID-19
• Чатбот каналът беше успешно разработен и внедрен сред потребителите на Viber в кратък срок и с участието на експерти от три компании
• 18 членове на екипа допринесоха доброволно за инициативата
• 90 000 души използват приложението чрез акаунтите си във Viber
• До всички абонирани потребители се доставя надеждна информация относно ситуацията свързана с COVID-19