Проект - Каменица за Татко

Компания

Категория

Награда за маркетинг, свързан с кауза

Описание на проекта

цел на проекта

През 2021 г. Каменица отбеляза своя 140-годишен юбилей от създаването си през 1881 г. Вече повече от 141 години Каменица е част от живота на всеки българин. Като най-старата бира в България, която съществува и до днес, искахме да подкрепим нашия потребител в най-вълнуващия момент в живота на един мъж – моментът, в който става баща, подсилвайки още повече връзката между Каменица и нейните фенове. Всеки мъж, станал баща през 2021 г. и регистрирал се на сайта ни, печели стек от 24 бутилки Каменица 330 мл. Това е един от най-емоционалните периоди в живота на всеки мъж, но и най-ангажираните и напрегнатите. Затова и Каменица дава възможност на всеки татко да сподели този повод със своите приятели на по чаша бира.

целева група

Целевата група са почитателите на марка Каменица и всички мъже на територията на България, станали бащи през 2021 г. По първоначални данни от НСИ очакванията за раждания през 2021 г. бяха около 60 000. От началото на кампанията до момента са се регистрирали над 21 000 уникални потребители, което е повече от 30% от всички потенциални потребители, станали бащи през изминалата година. Начините на комуникация до целевата група са чрез ТВ реклама, дигитална комуникация и в точките на продажба.

продължителност

Кампанията стартира на 01.09.2021 г. и продължава до 31.01.2022 г. Каменица искаше да подкрепи основната част от своите почитатели през един от най-важните за тях периоди – моментът, в който стават баща. През годините Каменица винаги е подкрепяла мъжете в териториите на спорт, музика, активен начин на живот и продължава да го прави и днес. С тази кампания марката обръща внимание и на една по-лична и емоционална област за нейния потребител. Плановете са проектът да продължи и през 2022 г.

дейности по проекта

Кампанията „Каменица за Татко“ беше подкрепена чрез 360-градусова комуникационна кампанията, с която успяхме да достигнем над 1/3 от бащите в България през изминалата година. Подходите, които използвахме, са специална телевизионна реклама, комуникация в социалните и онлайн медии с различни дигитални канали с разнообразни и работещи формати, комуникация в точките на продажба, комуникация до медиите чрез прес съобщение, даващо начало на кампанията, ангажираща комуникация до всички служители на компанията. Дигиталната комуникация включваше, освен специален сайт на самата кампания, премиум видео реклами и брандирано съдържание, във Facebook – постове, видеа, карусели, сторита, видео реклами в YouTube, сторита в Instagram, банер/видео реклами в селектирани сайтове и Viber. Комуникацията в точките на продажба включваше разработването и инсталирането на различни по формат рекламни материали като постери, шелф хенгъри, флаери и др. Освен това, стековете с бутилки Каменица, предоставяни на всеки регистрирал се татко, бяха опаковани със специална брандирана с кампанията картонена обвивка, на която ръчно се изписва името на всеки баща.

резултати

Прогнозите за новородени през 2021 г. бе около 60 000, а кампанията ни получи над 21 000 уникални регистрации на мъже, станали бащи през изминалата година. Практически с това ние успяхме да достигнем 1/3 от всички бащи в България за 2021 г. и да ги зарадваме с Каменица, която да споделят с техни приятели в този така емоционален за тях момент. Чрез телевизионната реклама постигнахме над 94% рийч от таргет аудиторията ни, което е страхотен резултат. В дигиталната комуникация имаме над 15 млн. импресии и над 2.2 млн. видео гледания – забележителни резултати, които са в пъти над заложените от нас измерители в началото на кампанията. Като цяло можем да кажем, че успяхме да постигнем страхотни резултати и ще се радваме да продължим и през тази година.