Проект - "Вземи краката си в ръце активно"

Компания

Категория

Инвеститор в обществото

Описание на проекта

цел на проекта

За трета поредна година Сервие и venite.bg, съвместно с Българското национално дружество по съдова и ендоваскуларна хирургия и ангиология (БНДСЕХА), организират кампанията „Вземи краката си в ръце“. Националната информационна кампания цели да запознае обществото с хроничната венозна болест (ХВБ) – симптоми и рискове. Заболяването започва в ранна възраст и често е нелекувано, което води до сериозни последици като образуване на тромби, които водят до тежки състояния. През 2021 г., в условията на пандемия, кампанията придоби още по-голямо значение именно заради нарастналата обездвиженост, поради дългото застояване у дома. Именно затова думата „активно“ беше добавена към слогана на кампанията – като знак на категоричната нужда от активен начин на живот – „Вземи краката си в ръце активно“.

целева група

Според мащабно световно проучване, ХВБ засяга над 50% от хората, като жените страдат 2 пъти повече, отколкото мъжете, заради хормоналния дисбаланс и физиологичните промени, които настъпват по време на бременност. Застрашени са всички, които стоят или работят дълго в едно и също положение. Сред рисковите фактори са още наследственост, затлъстяване, злоупотреба с алкохол и т.н. Тенденцията сочи, че все повече хора са засегнати от ХВБ, но не предприемат навременни мерки.

продължителност

Повече от 25 г. Сервие работи тясно с БНДСЕХА с мисия да подобри качеството на живот на пациентите с ХВБ. През 2021 г. в рамките на 7 месеца кампанията „Вземи краката си в ръце активно“ се проведе за 3. година като надгради активностите си от изминалите години, включвайки специално селектирани лидери на мнение и ексклузивната инициатива #ПътешествиеСМисия, която предизвика обществото да извърви 10 млн. крачки в името на активния начин на живот чрез избрани маршрути у нас и да научи повече за ХВБ

дейности по проекта

На пресконференция УС на БНДСЕХА представи кампанията, нуждата от нея и ползите от повишаването на осведомеността за ХВБ. Актрисата Алекс Сърчаджиева, лице на кампанията и блогърът-пътешественик Ели Иванова, запознаха публиката с новата инциатива #ПътешествиеСМисия. В специална ФБ група в продължение на 3 месеца, ежеседмично публикувахме маршрути от страната, с призив за участие в името на активния начин на живот и информираността за ХВБ. Споделяйки снимки от своите крачкомери, всеки имаше възможност да стане част от #ОтборСМисия! Крайна цел - 10 млн. извървяни крачки. Проведоха се безплатни профилактични прегледи в 25 града - 7 повече от 2020, експертите участваха в редица здравни предавания в медиите, публикувахме образователни статии и интервюта на специалисти. Инфлуенсъри подкрепиха кампанията със съдържание, свързано с превенцията на ХВБ. Специално за кампанията беше създаден и завладяващият танц „Краченица“ - комбинация от движения и стъпки, измислени с цел раздвижване на краката за добър венозен тонус. Част от кампанията бе и събитието „Боса разходка“, а присъстващите участваха в различни активности, разучиха и изтанцуваха „Краченица“ и получиха съвети от лекари-специалисти

резултати

Пресконференцията, която даде старт на кампанията, събра повече от общо 60 представители на медии - онлайн и 20 участника на място, съобразено с всички противоепидемични мерки. ФБ групата #ПътешествиеСМисия събра над 1300 човека, които активно споделяха своите извървяни крачки и интересни маршрути в България. Профилактичните прегледи обхванаха 25 града в цялата страна (7 повече от 2020). Прегледаните пациенти бяха 1287, от които 87% (1166) диагностицирани с ХВБ. Събитието „Боса разходка“ събра стотици столичани, които се запознаха с мисията на кампанията и взеха участие в танца „Краченица“ и във всички спортни активности и прегледи на място от лекари-специалисти. В резултат на всички онлайн и офлайн активности достигнахме до 777 814 човека – чрез ТВ 534 240; чрез онлайн публикации 243 574