Проект - IT Beards

Компания

Категория

Награда за маркетинг, свързан с кауза

Описание на проекта

цел на проекта

Инициативата IT Beards е благотворителен онлайн фотоконкурс с гласуване, който чрез набиране на средства подпомага борбата срещу рака на простатата и провокира диалог за опазване на здравето сред мъжете. IT Beards е вдъхновена от идеите на международната кампания No Shave November и стартира през 2018 г. по предложение на служители в Scalefocus, с покана към специалистите в компанията да спрат да се бръснат за месец и така да подкрепят финансово избрана кауза. През 2020, IT Beards приветства присъединяването на други ИТ компании в брадатото съревнование, допринасяйки за по-мащабно разпространение на инициативата и обединяване на IT общността в България за каузата на фондация “Победи рака” (Cancercare.bg).

целева група

Кампанията IT Beards е насочена към хора от всички възрасти и полове в посока дарители и към мъже от ИТ общността в посока участници. Инициативата обединява хората в една от най-младите индустрии, където сред младите мъже е важно да се предизвика диалог по здравни теми и да се засегне въпроса с превенцията отрано. Това увеличава популярността на темата за мъжкото здраве именно сред най-важната целева група.

продължителност

Инициативата IT Beards се провежда за трета поредна година през 2020. Самата кампания продължава през целия месец ноември. Всеки участник, който иска да се присъедини към фотоконкурса за бради, може да се регистрира в платформата IT Beards, където се представя с първа снимка, а после всяка седмица участниците обновяват профила си с добавяне на ново селфи.

дейности по проекта

Мисията на IT Beards e да подпомага борбата срещу рака на простатата и да провокира диалог за опазване на здравето сред мъжете. Участниците качват свои снимки в специалната платформа на IT Beards, като могат да избират между 2 категории - Fresh Start, за мъже, които сега пускат своята брада или Already Stylish, за онези, които вече имат оформена такава. Във финалния спринт на кампанията се формира "битка" за точки, а гласуването се извършва чрез закупуване на точки в платформата. Като партньори през 2020 година се присъединиха и други ИТ компании и в конкурса влязоха специалисти от екипите на Bosch.IO, Dynamo Software, IBS, Bulpros, TSD Services, Infragistics Bulgaria LLC и др. Обединението на ИТ индустрията в този проект дава и ясен сигнал на НПО сектора, че хората в областта са дълбоко ангажирани с предоставянето както на финансова помощ, така и технологична подкрепа и непрекъснат стремеж към дигитална трансформация.

резултати

Като резултат от кампанията бяха събрани 5000 лева. Те ще бъдат използвани за информационна и превантивна кампания за профилактика на рака на простата в някои от големите градове в страната през 2021 г. Чрез IT Beards, ИТ общността успя да популяризира благотворителната кауза на Фондация “Победи рака” (Cancercare.bg) и да обедини различни ИТ компании около обща цел, свързана със социална отговорност.