Членове

Каменица


уебстраница

Каменица

„Каменица” АД е водеща пивоварна компания в България, основоположник на пивоварната индустрия в страната. Дружеството предлага разнообразно портфолио от продукти, включващо местните марки Kamenitza, Astika, Бургаско пиво, Славена, както и лицензионните международни марки Stella Artois, Beck’s и Staropramen. Марките Kamenitza и Astika са най-бързо растящите местни марки бира на българския пазар като към края на 2012 г. пазарните им дялове възлизат на съответно 19,3 % и 10 % по данни на AC Nielsen.

„Каменица“ АД оперира с две пивоварни в градовете Пловдив и Хасково, а заетите в дружеството са над 700. През последните 5 години (2008 – 2012 г.) дружеството реализира повече от 88 млн. лв. инвестиции.

През 2012 г. „Каменица” АД стана част от глобалната пивоварна компания Molson Coors Brewing Company – един от световните лидери в пивопроизводството, включен в Индекса за устойчиво развитие на Dow Jones (Dow Jones Sustainability Index) и водещ класацията в сегмент „Напитки” на индекса.

Неизменна част от развитието на „Каменица” АД е политиката на корпоративна социална отговорност /КСО/, основаваща се на 4 стратегически стълба - отговорен работодател, взаимоотношения с общностите около нас, отговорен производител и околна среда. По всеки един от тях компанията реализира множество дългосрочни програми и инициативи.

Емблематична за политиката на КСО на „Каменица” АД е кампанията „Алкохолът е лош шофьор”. Чрез нея дружеството поема своя социален ангажимент, свързан с отговорната консумация на алкохол. Първото издание на кампанията през 2008 г. бе отличено от Комисаря по транспорта на ЕС Марио Таяни за най-добрата инициатива за пътна безопасност в страната. През 2012 г. кампанията получи признание и от Фондация „Годишни награди за пътна безопасност”, спечелвайки престижната награда за най-добра кампания в категорията „Инициатива за пътна безопасност, организирана от фирми и корпорации”.

Един от най-мащабните КСО проекти на дружеството е „Каменица ФЕНкупа” – най-големият турнир по футбол за непрофесионалисти в България, който стартира през 2003 г. с цел да насърчава масовия спорт като здравословен начин на живот, спортсменството и екипността; да обединява феновете на футбола от страната и да предоставя професионални условия на игра. За последните 10 години инвестициите в турнира надхвърлят 10 милиона лева.