Новини от БФБЛ и партньори

Най-зелените компании в България 2016

09 юни 2016
Най-зелените компании в България 2016

Усилията на общо 13 компании се увенчаха със "зелени Оскари" в шестото издание на Националния конкурс "Най-зелените компании в България", който се превърна в емблема на отговорния бизнес в страната.

Официалната церемония по награждаването се състоя на 8и юни в хотел „Хилтън” в присъствието на официални лица, медии, представители на българския бизнес и местната власт.

Тази година в конкурса взеха участие рекорден брой участници - над 60 компании се конкурираха за "зелените Оскари" в надпреварата, организирана от b2b Media. БФБЛ бе партньор на конкурса.

В 13-е основни категории своите “зелени“ политики и послания оспорваха компании от всички сектори на икономиката в България.

В „Автоиндустрия, транспорт, логистика и телекомуникации“ победител стана Air France – KLM, а с втората награда си тръгна Шенкер ЕООД.

Със зеления Оскар за „Енергетика, воден сектор“ си тръгна EVN България Електроразпределение АД, следвана от ЧЕЗ Разпределение България АД. Третото място отиде при Водоснабдяване и канализация ЕООД Благоевград.

В категорията „Технологии, IT продукти и услуги“ Коника Минолта България спечели първото място, а на второ и трето се наредиха Кобилдър България ЕООД и eCommera.

Оспорваната категория „Индустрия и производствен сектор“ спечели Свилоза АД. С второто място се отличи Девня Цимент АД, а Каолин АД грабна трето място.

Първото място в категория „Рециклираща промишленост, управление наотпадъци“ спечели ЕКОПАК България АД, последвана от ОП „Столично предприятие за третиране на отпадъци“ на второ място и Фиерхаутен България ООД на трето.

За втора поредна година победителят в категория „Обществени организации, общини и държавни структури“ е Община Пловдив. Второто място отиде при Община Добрич, а третото – при Националната агенция за приходите.

За „Строителство, недвижими имоти, търговски площи, бизнес сгради“ първото място грабна Артекс Инженеринг АД, последвана от Сити-Еврогруп ЕООД.

В „Туризъм, хотелиерство и развлекателна индустрия“ първото място е за  Mellow Hotel & Garden. Второ място зае санаторно-оздравителният комплекс "Камчия“ ЕАД. Третото място отиде при Olives City Hotel.

Победителят в категория „Финансови, банкови, счетоводни и правниуслуги“ е Българо-американска кредитна банка. Второто място беше връчено на Кредисимо АД, а трето място на ЕВРО ФИНАНС 2007 ЕООД.

Алтея Органикс ООД стана победител в „Био индустрия, зеленбизнес, бюти индустрия“, а второто място зае при Био Фреш ООД.

Победителят в категория „Хранителна индустрия, сектор „услуги,търговия и селско стопанство“ е Загорка АД. Второто място си разделиха Кока-Кола ХБК България АД и Билла България ЕООД. На трето място се нареди ГудМилс България ЕООД.

Големият победител в категорията „Образование, ПР и рекламни услуги“ стана ДеКони.

Призьор в новата категория за конкурса „Зелени стартъпи“ стана Аха Кар ООД. Второто място отиде при Национална велосипедна асоциация - ВелоЛоби. Третото място спечели на Топлодом ЕООД.

Част от конкурса бяха и специалните награди:

  • Устойчиво развитие за „зелена” икономика - Солвей Соди, Идеал Стандарт-Видима АД, Нестле България АД
  • Принос към зелената идея - Айгер Инженеринг ООД, Агродар България ЕООД
  • Зелена иновация - Екоколект АД, Михалково АД
  • Безхартиен офис - Кредисимо АД, Национална агенция за приходите.
  • Специална награда на Европейската седмица на мобилността - Национална велосипедна асоциация.

Медийните отличия също бяха раздадени в силна конкуренция. Призът "Зелена медия" получи BTV Media Group за кампанията "Да изчистим България заедно", а наградата "Зелено перо" беше присъдена на Живко Константинов от Нова телевизия. Второто място заеха Мартина Ганчева и Иво Тодоров от Bulgaria on Air, а на трето бе класиран Данаил Андреев от Agro TV. Всички номинирани журналистически разработки са достъпни на сайта на събитието: green.b2bmedia.bg.

По традиция специалната награда „Зелена личност“ беше определена след онлайн гласуване. Тази година неин носител стана Патрик Смитьойс, автор на филми за българската природа. Наградата е предназначена за личност, допринесла за популяризиране и налагане на „зелената идея“ в обществото.

b2b Media вярва, че този конкурс промотира добрите практики за екологично опериране в България и допринася за разпространението на „зелената“ идея.

Партньори: ЕКОПАК, Savanto, Easyname, Do the Right Mix, Creativegg, Zagorka, PureWater, Aтелие ТРИОН, J-Point Group, ФБТИК, ББЛФ, БАИТ,КАБ, БДВО, БАВ, CSR, БАУХ, БНР, Канал 3, AgroTV, ECON.bg, сп. Бизнес лейди, Предприемач, в-к 19 Минути, Fakti.bg, INTERIMAGE, сп. Човешки ресурси, Manifesto.bg.