Новини от БФБЛ и партньори

Вижте победителите в юбилейните Годишни награди за отговорен бизнес 2022

14 март 2023
Вижте победителите в юбилейните Годишни награди за отговорен бизнес 2022

Водещи компании триумфираха в 20-ото издание на най-авторитетните национални отличия за корпоративна социална отговорност, устойчивост и многообразие  

На официална церемония на 14 март 2023 г. в х-л „Балкан Палас“ Българският форум на бизнес лидерите (БФБЛ) обяви победителите в седемте категории на своите Годишни награди за отговорен бизнес 2022 – юбилейното 20-о издание на най-авторитетния национален конкурс за корпоративна социална отговорност, устойчиво развитие и многообразие, който се провежда под мотото „Дай добър пример“.

Престижните отличия бяха връчени от президента Румен Радев, служебния министър на образованието и науката проф. д-р Сашо Пенов, служебния заместник-министър на околната среда и водите Ренета Колева, служебния заместник-министър на труда и социалната политика проф. Емил Мингов, служебния заместник-министър на икономиката и индустрията Ирина Щонова, британския посланик Роб Диксън, председателя на БФБЛ Левон Хампарцумян и заместник-председателя Антон Панайотов.

Гости на церемонията бяха над 250 души, сред които висши мениджъри на компаниите членове на БФБЛ и на компании, участвали в състезанието, членове на журито, съмишленици от гражданския и публичния сектор, дипломати и медии.

Председателят на БФБЛ Левон Хампарцумян приветства гостите, като подчерта, че конкурсът цели да поощри бизнеса, който създава новото богатство на България по етичен начин и дава пример за икономически растеж и отговорен бизнес.

Прилагането на устойчиви социални политики от българските компании и отстояването на каузата за социален и отговорен бизнес е ключът за успешното развитие на България, изтъкна президентът Румен Радев. „Ако искаме да се развиваме като просперираща държава и прогресивно общество, имаме нужда от бизнес лидери с мъдрост и визия за бъдещето, със съпричастност към проблемите на обществото, към околната среда и природата,  с мисъл за служителите, за местната общност, за младите хора и тяхната реализация тук, в България, с подкрепа към образованието и науката. Вярвам, че само с подобно отношение успехите могат да бъдат устойчиви  и да гарантират хармонично развитие на нашето общество“, заяви президентът Радев.

Целта на БФБЛ като организатор на конкурса е да отличи и насърчи най-добрите бизнес практики на отговорност и да популяризира приноса на частния сектор за изграждането на справедлива социална среда и устойчиво бъдеще.

Наградите, отворени за всички бизнеси в страната независимо от големина и бранш, при това безплатно, предоставят престижна трибуна за компаниите, които последователно и ефективно развиват и подкрепят проекти с положително въздействие върху хората, природата и обществото. Самото участие в авторитетния конкурс е вече успех - те споделят своите успешни социални кампании, получават признание за устойчивите си практики, утвърждават репутацията си на ангажиран работодател и правят по-видими каузите, зад които застават.

Голямата награда „Инвеститор в обществото“ спечели Нестле България с инициативата „Нестле за Живей активно!“. Подгласници са ФАНТАСТИКО Груп и Лидл, класирани съответно на втора и трета позиция.

Хармоника взе отличието в най-оспорваната категория тази година „Инвеститор в околната среда“ с кампанията си за почистване на р.Струма. За първи път в историята на конкурса три компании заеха второто място с еднакъв брой точки – това са Девин, TELUS International България и Coca-Cola HBCB. На почетното трето място журито класира FoodObox.

L’Oreal България взе златото в „Инвеститор в знанието“ със стипендиантската програма „За жените в науката“ в партньорство с ЮНЕСКО. Втора е dm България, а на трето място бяха класирани две компании с равен резултат – IBM и Нестле.  

Бош Инженеринг Център София спечели приза „Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд“ за инициативата си за развитие на екипа и изграждане на бъдещи таланти. Второто място си поделят Schwarz IT България и SiteGround, а третото е за Groupama Застраховане и животозастраховане.

Проектът Lidl Палитра на Lidl България заслужи отличието в най-новата категория „Многообразие на работното място“. Тя бе въведена в конкурса преди една година и цели да популяризира Хартата на многообразието – съвместна инициатива на Българския форум на бизнес лидерите и Центъра за изследване на демокрацията. Хартата насърчава политиките за равнопоставеност, недискриминация и приобщаване в работна среда и е част от европейската платформа, която обединява 26 национални харти. Подгласници тук станаха HPE и Shell България. Отличията предоставят на трите компании две допълнителни възможности – да присъстват на откриването на Европейския месец на многообразието тази година в Брюксел и да споделят своя опит и добри практики на уебинар за многообразие на работното място, който БФБЛ организира също през април.

Кампанията „Да изчистим България“ на bTV Медия Груп й донесе първото място в категория „Маркетинг, свързан с кауза“. Финалисти тук са VIVACOM и dm България.

За втора поредна година  Интерланг спечели приза за „Най-добра социална политика на МСП“ с програмата си „Ангажирани служители в социални каузи“. Подгласниците Questers и Astellas Pharma също са отличени за пореден път.

Алто Комюникейшънс енд Пъблишинг грабнаха специалната награда „Engage за ангажираност на служителите  с инициативата „Стара хартия за нова книга“. За нея се състезават всички компании, участвали в конкурса, а носителят се определя от Британското посолство.

Пълен списък с  отличените компании и проекти вижте по-долу или свалете оттук.

Рекордните 134 кандидатури, подадени тази година, бяха оценени от независимо и обективно жури от уважавани експерти от НПО сектора, институциите, бизнеса, академичните среди и медиите.

По време на вдъхновяващото събитие БФБЛ представи всички номинирани проекти в отделните категории и обяви финалистите – компаниите, класирани на второ и трето място, както и победителите. Носителите на призовете получиха статуетки, изработени за случая от художника Никола Енев, а техните подгласници - официални сертификати.

Водеща на церемонията бе Радинела Бусерска – водеща на новините по телевизия Bulgaria ON AIR.

Събитието завърши със срещи и разговори в неформална обстановка.

Церемонията привлече и вниманието на медиите, ето и част от репортажите: БНТ (тук и тук), БТА (тук и тук, снимки тук), bTV (тук и тук), БНР (тук и тук), Economy.bg, БГлобалМениджър, твоят БИЗНЕС, NGO BG.info, Инвестор, DevStyleR (тук и тук), Business Lady

За още информация следете ни и в социалните мрежи: #bblfawards2022, #отговоренбизнес.

Церемонията се проведе с подкрепата на златните партньори Амюзнет, Артекс, Баринга, Кауфланд и Такеда, сребърните партньори Астелас, Джапан Табако Интернешънъл България, Електрохолд и Филип Морис България, бронзовите партньори Аларик Секюритис, Дънди Прешъс Металс, M3 Communications Group и Конгрес Инженеринг и партньорите Девин и Загорка.

Медийни партньори на конкурса са БНР, БТА, Bloomberg TV, Еconomy, Инвестор, БГлобал, Мениджър, твоят Бизнес, NGOBG.info.

 

ПЪЛЕН СПИСЪК С ОТЛИЧЕНИТЕ КОМПАНИИ

ИНВЕСТИТОР В ОБЩЕСТВОТО

1-во място – Nestle България // Нестле за „Живей активно!“

2-ро място – ФАНТАСТИКО ГРУП //„Направи добро“ 2022

3-то място – Lidl България // „Ти и Lidl за по-добър живот“

ИНВЕСТИТОР В ОКОЛНАТА СРЕДА

1-во място – Био България/ Хармоника // „Чиста Струма“  

2-ро място – Coca-Cola HBCB // „Моят зелен град“

2-ро място – Девин // „Биоразнообразието – стратегическа цел за оцеляване и устойчиво бъдеще“

2-ро място – TELUS International България // „Пчелар за един ден“

3-то място – FoodObox //  Фуудобокс

ИНВЕСТИТОР В ЗНАНИЕТО

1-во място – L’Oréal България // „За жените в науката“ 2022 в партньорство с ЮНЕСКО

2-ро място – dm България // Професионално образование в dm за ученици

3-то място – IBM България // Академична програма на IBM България

3-то място – Nestle България // „Нестле за по-здрави деца“

ИНВЕСТИТОР В ЧОВЕШКИЯ КАПИТАЛ И УСЛОВИЯТА НА ТРУД

1-во място – Бош Инженеринг Център София // „С грижа за развитието на екипа и изграждането на бъдещи таланти“

2-ро място – Schwarz IT България // Upgrade to Greatness!

2-ро място – SiteGround // SiteGround Team Fest

3-то място – Groupama Застраховане и животозастраховане// Програма „Спасители на животи“

НАЙ-ДОБРА СОЦИАЛНА ПОЛИТИКА НА МСП

1-во място – Интерланг// Концентрични окръжности – Усили ефекта

2-ро място – Questers България// Благотворителна програма на Questers  

3-то място – Astellas Pharma // Информационна кампания в подкрепа на донорството „Да дариш светлина“

МАРКЕТИНГ, СВЪРЗАН С КАУЗА

1-во място – bTV Media Group // Добрият пример | Да изчистим България заедно

2-ро място – VIVACOM // Операция „Жълти стотинки“

3-то място – dm България // „За по-добър свят. ЗАЕДНО“

МНОГООБРАЗИЕ НА РАБОТНОТО МЯСТО

1-во място – Lidl България // Lidl Палитра

2-ро място – HPE // Многообразие и приобщаване

3-то място – Shell България // „Уникални хора. По-силни заедно“

СПЕЦИАЛНА НАГРАДА ENGAGE

Алто Комюникейшънс енд Пъблишинг // „Стара хартия за нова книга“


Златен партньор


Сребърен партньор


Бронзов партньор