Георги Руйчев, изпълнителен директор на БФБЛ, връчи част от призовете по време на церемонията
Двадесет и два благотворителни проекта и социални инициативи в 17 различни категории получиха официално признание в осмото издание на Годишните награди за благотворителност и корпоративна социална отговорност „Златно сърце” на списание и клуб Business Lady. Церемонията се състоя вчера, 17 май в Интер Експо Център.
Сред наградените имаше представители на бизнеса, медиите и неправителствените организации. В панел Подкрепа и развитие отличиe получиха няколко компании. За Подкрепа и бизнес развитие на младите първото място грабна Fibank с фонд Sustainable Lady към бизнес програмата си Smart Lady, а втора награда получи Kaufland и лидерите на бъдещето. В категория Подкрепа и развитие на общини и региони първа награда бе присъдена на Vivacom – за Vivacom Регионален грант.
В панел Устойчивост, КСО и иновации „ХЮЛЕТ-ПАКАРД ГЛОУБЪЛ ДЕЛИВЪРИ БЪЛГАРИЯ СЕНТЪР” ЕООД бе отличен за своята Цялостна корпоративна социална отговорност, а Kaufland грабна първото място в раздел Устойчиво развитие и безопасни условия на труд – със своите нови стандарти в логистиката си. За Устойчивата си социална политика бе отличен за първенец телекомуникационният гигант Vivacom – с Vivacom Регионалния грант, Операция „Жълти стотинки” и Инициативата Образование 4.0. В категория Иновации и устойчиво развитие първа награда получи Kaufland Зелена логистика, а АПТЕКИ 36.6 бяха отличени за своята Устойчива благотворителна дейност. Тази година организаторите бяха добавили нови и интересни категории, сред които Employer Branding и CSR, в която първото място грабна отново Kaufland, за ангажираността на HR екипа с политиката за устойчиво развитие.
В панел Зелени инициативи също няколко социални кампании получиха признание. Пощенска банка грабна първа награда за своята КСО програма „Зелени заедно с Пощенска банка“. Второто място отиде при Роберт Бош ЕООД – за кампанията под надслов „GreenPlanet“. Финалист в категория Зелена планета бе и Kaufland, с активностите си в подкрепа на пчелите и биоразнообразието.
Образованието също бе сред активните категории в осмото издание на годишните награди „Златно сърце” и общо три организации получиха признание за своите образователни и обучителни инициативи. В категория Обучение и развитие в ИТ индустрията първото място бе за ИТ компанията MM Solutions и по-конкретно за тренировъчния лагер за начинаещи програмисти MMS Star Camp. СофтУни грабна приз за Двигател на дигиталната революция и ИТ сектора, а детска градина и частно основно училище „Куест” бе отличено за втора поредна година, за създаването на Частна професионална гимназия по сценични изкуства и мениджмънт „Акатамус”, в която ще подкрепят деца с таланти.
В панел Вътрешно КСО първото място бе присъдено на Орбико България в категория Социално отговорен служител - за социалните инициативи, които компанията развива за трета година с подкрепата на своите служители - „Плюшена прегръдка за детска усмивка”, „Посади бъдеще” и „Orbico Fashionweek”. Фондация „Нашият дом е България” за поредна година получи първа награда в раздел Културни и исторически инициативи, за творческите си продукции за популяризиране и съхраняване на християнските ценности, културата, традициите и историята на България. В категория Здравеопазване и здравни инициативи първенец бе Vivacom, със своята безплатна телефонна линия в помощ на пациенти с хронични заболявания.
В категория Спортни инициативи награди получиха две организации - Роберт Бош ЕООД грабна първа награда за кампанията на Bosch Car Service с фокус върху превантивната подготовка на автомобила за различните сезони и отговорното шофиране, чийто посланик бе Екатерина Стратиева - трикратен носител на трофея при жените на Европейския рали шампионат. Kaufland също бе финалист в панел Спортни активности – с първенството на Свежите супергерои на Kaufland.
В раздел Медиите и социалните каузи първото място за поредна година отиде при NOVA, този път за Изложба – „Тя. Въпреки всичко“ на Новините на NOVA. С голяма емоция организаторите финализираха тазгодишната церемония на ежегодните си награди „Златно сърце” с особено емоционалната категория Личност – вдъхновител, в която призът бе връчен на Петя Вълчева, директор на Комплекс за социално-здравни услуги „Света Петка”. Специално отличие получи и Райна Манджукова - бесарабска българка, родена в Украйна, която от 33 години живее в България – за нейната подкрепа не само на българите в и от Украйна, но и на всички, пострадали от ужаса на войната.
„Тази година бяхме особено впечатлени от значимите социални инициативи, които бизнесът развива и подкрепя. Вече всички се убедихме, че корпоративната социална отговорност е неразделна част от организационната култура и е не само повод за гордост на служителите, но ясно отличава успешните бизнеси” - сподели Даниел Димитров, изпълнителен директор и издател на Business Lady.
Сред специалните гости, които връчиха награди на отличените организации, бяха: Георги Руйчев, изпълнителен директор на Българския форум на бизнес лидерите; Мила Елисеева, член на управителния съвет на Българска стопанска камара; Детелина Смилкова, председател на Българската асоциация за управление на хора; Теодора Ставрева, Главен секретар на Българска агенция за инвестиции и други.
Водещи на официалната част бяха Ники Кънчев и актрисата Албена Ставрева, а за доброто настроение на гостите се погрижиха талантливите дечица от HighLight Singing Academy – Детска вокална група „Хайлайт С”, както и професионалните изпълнители на академията, създадена от Искра Милкова. Академията е единствената по рода си в България, със сертифицирани вокални педагози от Institute for Vocal Advancement и Modern Vocal Technique и предлага обучение на музикални таланти в певческото изкуство, във всички съвременни стилове.
Наградите „Златно сърце” целят публичност на усилията на компании, НПО, институции и физически лица, подкрепили различни каузи със социален и обществено значим характер, като по този начин се даде пример и бъдат насърчени все повече компании и личности да се включат в подобни инициативи. Този проект на списание Business Lady е още едно продължение на основната цел на изданието – да дава гласност на различни професионални успехи, качества и постижения, споделяйки добрите практики и изпитани управленски модели както на организацията, така и на нейните комуникации и обществена отговорност.