
Kaufland дари 20 000 лева на Българския Червен кръ...
Ритейлърът даряваше по 30 ст. от всяка продадена играчка от собствената марка Kidland® Kaufland България дари 20 000 лв. на програмата „Топъл обяд“ на Българския Червен кръст.......»
Фондация BCause изпрати година, в която доверието на дарителите към нашия опит и експертиза и към дарителските ни инструменти продължава да расте.
Получените дарения са над 6 милиона лева, а направените дарения за образование и лечение, както и финансирането за проекти и основна дейност на неправителствени организации са 4 481 355 лева.
През годината организирахме 8 грантови програми изцяло с дарителски средства от компании и физически лица. Фондовете ни „Нашите родители“, „Детско здраве“, „Ние можем“, „Подкрепа за жени, пострадали от домашно насилие“ и „Екология“ финансираха 40 проекта на стойност 194 562 лева. С наша помощ 16 фирми направиха грантове на стойност 467 948 лева на 83 организации. Освен на компании, фондацията помогна и на 4 физически лица да изберат получателите на техните дарения с условия.
Платформата.бг бе надежден инструмент за набиране на средства на 300 кампании, включително на 10 фирми, които периодично набират средства заедно със служители и партньори. 4 нови компании се включиха в програмата на BCause за дарителство по ведомост. Повече от 180 плащания на стойност 478 908 лева получиха включените в дарителство по ведомост организации от различни сфери на социалното развитие. С Български дарителски форум и партньорите в платформата за дарителски SMS-и и онлайн дарения DMS 17777 отворихме нови възможности за двойно повече добро с нови стойности на еднократния и абонаментните DMS-и. 125 бяха кампаниите на организации, църковни настоятелства и общини, които получиха 1 013 049 лева.
„Редовните дарения, които тези организации от различни социални сфери получават от програмите, фондовете и инструментите на Фондация BCause, подкрепят основната им дейност и са особено важни за укрепването и устойчивостта им. Значимостта на редовните дарения нараства в година, в която политическите и дезинформационните атаки срещу гражданския сектор стават все повече. Нашето най-силно оръжие е доверието на дарителите и ползата за десетки хиляди граждани, които ние подкрепяме ежегодно!“
През 2024 празнувахме 10 години от първата програма на Център "Ринкър" – програмното крило на Фондация BCause за обучителни и акселераторски програми за настоящи и бъдещи предприемачи. Подобаващо на празнична година организирахме 2 акселераторски програми за предприемачи. Новата програма – за бизнес инициативи, подобряващи живота на жените – привлече интерес както от страна на организации с тази мисия, така и на жени от уязвими групи.
„За 10 години Ринкър организира 13 акселераторски програми, инвестира над 500 000 лева в идеите на 50 екипа. Още по-важно постижение е създадената общност от над 150 участващи екипа, ментори, дарители и съмишленици, с които споделяме мисията и работим за подобряване на предприемаческата екосистема в България.“
Застъпничеството и комуникацията за социална промяна заемаше важна част от 2024. Наградите за дарителство и доброволчество от работното място „Отговорна фирма – отговорни служители“ отпразнува 10 години с партньори и носители на Знака. С повече от 23 събития на живо, 43 активни дарителски кампании, включване на 60 известни личности и десетки медийни участия премина годишното издание на Щедрият вторник. Икономическият и социален съвет, в който през годината участваше BCause, прие становище за развитие на социалната икономика и резолюция, противопоставяща се на предложения проектозакон за регистрация на чуждестранни агенти. Световният дарителски индекс отново обяви подредбата на класацията си и BCause взе активно участие в плановете за изцяло обновен Индекс през 2025.
„Дарителството играе важна роля в подкрепата на ключови граждански организации, а проектите на Фондация BCause целят да отличат и отпразнуват постиженията и да привлекат още дарителско участие. Подкрепата от дарителите и обществото е гаранция, че опитите за дискредитиране на ролята на неправителствените организации в общественото развитие и създаването на пречки пред дейността им няма да бъдат успешни.“
Ритейлърът даряваше по 30 ст. от всяка продадена играчка от собствената марка Kidland® Kaufland България дари 20 000 лв. на програмата „Топъл обяд“ на Българския Червен кръст.......»
Въпреки че 70% от анкетираните признават значението на намаляването на въглеродния си отпечатък, много от тях все още избират решения в малък мащаб. Изключването на ос......»
За всеки закупен донът с ягодов пълнеж или кронът с кафяв шоколад Kaufland дарява средства за стипендия на отлични ученици и студенти в неравностойно положение Донът с ягодов пъ......»
Галерия „Контраст“ представя „Без причина“ – изложба пейзажна фотография на Емил Данаилов. Откриването е на 12 февруари от 19 ч., ул. Цар Самуил 49, София. От причудливите пусти......»