Новини от членовете на БФБЛ

Лидл България въвежда научно базирани цели с новата си стратегия за климата

13 юли 2021
Лидл България въвежда научно базирани цели  с новата си стратегия за климата

Целта на компанията е да допринесе за ограничаване на глобалното затопляне до 1,5°C

Lidl прави следващата важна стъпка в усилията си за опазване на климата и околната среда. Компанията въвежда стратегия за климата с конкретни мерки за всички пазари, които се основават на научната методология на инициативата Science Based Targets (SBTi) – глобален стандарт за корпоративни действия в областта на нисковъглеродната икономика. По този начин международната верига магазини ще има значим принос и за постигане на целта на Парижкото споразумение за климата за ограничаване на глобалното затопляне до 1,5°C.

„Климатичните промени изискват действия на всички нива в обществото и във всички страни. Опазването на климата е тема, по която в Лидл България работим упорито и устойчиво от години. Вярваме, че поставяйки си тези нови научно обосновани цели за климата, в съответствие с актуалните изследвания по темата, ще можем да изведем още по-ефективни мерки за справяне с проблема и да постигнем по-значими резултати”, заяви Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

Лидл България се включва към глобалните цели за опазване на климата със собствена стратегия и конкретни цели в следствие на официалното присъединяване на Schwarz Gruppe, част от която е Lidl, към инициативата Science Based Targets през август 2020 г.Стремежът на компанията на глобално ниво е до 2030 г. да намали емисиите си с 80% в сравнение с 2019 г. Намерението на ритейлъра е не само да окаже положително въздействие чрез намаляване на преките COշ емисиите във всички свои вътрешни дейности и собствени обекти, но и да създаде стимули за доставчиците си, отговорни за непреките емисии на Lidl и да ги мотивира те също да ги намалят. От компанията  си поставят за цел до 2026 г. доставчиците, отговорни за 75% от въглеродните емисии във веригата на доставки на международно ниво да определят собствени климатични цели, които да бъдат в съответствие със Science Based Targets.

Амбициозните мерки ще бъдат изпълнени чрез работа в три основни насоки - избягване генерирането на емисии на парникови газове, тяхното намаляване там, където не могат да бъдат напълно елиминирани и като последна алтернатива – компенсиране (офсет) на произведените емисии чрез подпомагане на глобално значими проекти, насочени към опазване на климата.

В подкрепа на международните цели Лидл България вече от години прилага редица действия, целящи да намалят въглеродния ѝ отпечатък.Само благодарение на подмяната на осветлението във всички магазини с енергоспестяващо LED се икономисват над 3 млн. kWh енергия годишно, което се равнява на около 1547 тона COշ емисии. Друг значим резултат от усилията на компанията е преминаването към по-щадящи хладилни агенти. Подмяната на съоръженията за охлаждане на продукти в магазините само за 2020 г. е с еквивалент 2220 тона COշ емисии. Тази година компанията беше сертифицирана и по обновения стандарт ISO 50001 (2018) – резултат от устойчивите усилия за по-ефективно използване и разпределение на енергийните ресурси. Като част от предприетите мерки в посока оптимизиране на енергийната ефективност, през 2019 г. Лидл България бе сертифицирана и съгласно системата за зелено строителство EDGE (Excellence in Design for Greater Efficiency), с която компанията постига в своите магазини и складови бази минимум 20% по-малко енергийно потребление, 20% по-малко използване на вода и 20% по-малко вложена енергия в материали в сравнение със стандартна сграда.

Лидл България работи за намаляване на COշ емисиите и чрез мерки в посока оптимизиране на товарите, намаляване на средното разстояние на всеки превозен палет и въвеждане на 100% собствен автопарк с автомобили клас Евро 6. Значителни са и действията на Lidl по отношение на рециклирането и използването на рециклирани материали, както и борбата с разхищението на храна.

За Лидл България 

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа, част e от немската Schwarz-Gruppe и присъства в 32 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 107 магазина в 50 града и над 3000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.


Още новини

Надежда – най-активният квартал на София

Надежда – най-активният квартал на София

Софиянци вървят средно по 10 700 крачки на ден заедно с Нестле за Живей Активно! За първи път в столицата се проведе надпревара, която нареди София сред физически най-активните......»