цел на проекта
Avon мисия срещу рака на гърдата отразява глобалния ангажимент на компанията, датиращ от 1992 година, да участва в активности срещу най-често срещаното онкологично заболяване сред жените. Целта е да насочим общественото внимание към незаменимата роля на профилактиката и ранната диагностика, така че всяка жена да е информирана за рисковете и ранните симптоми, като адресираме това чрез мащабни информационни кампании.
От друга страна, посредством партньорството с фондация "Една от 8" ние предлагаме решение в две насоки:
- превенция и ранна диагностика чрез безплатни профилактични прегледи при мамолог в по-малки населени места в България
- пряка подкрепа на жени, диагностицирани със заболяването, и техните близки - информационни, практически и психологически консултации
целева група
Целевата ни група обхваща жени от всякакви възрасти, тъй като заболяването макар и по-често срещано сред жени 50+, засяга все повече млади жени. Посланията ни са, че всяка жена, независимо от възрастта си, трябва да самопреглежда редовно гърдите си. Достигнахме до целевата публика посредством разнообразни публикации в официалните ни профили в социалните мрежи - Facebook, Instagram, YouTube, както и през профилите на наши Представители, служители, инфлуенсъри, с които си партнирахме.
продължителност
Борбата срещу рака на гърдата е ключова част от глобалната корпоративната социална отговорност на Avon от 1992 и в световен мащаб компанията е дарила 947 млн долара.
У нас вече повече от 20 години сме се посветили да:
- даряваме средства за борба със заболяването, набирани чрез продажбата на благотворителните ни продукти (100% от тяхната печалба се дарява)
- информираме жените за рисковете, ранните симптоми и важността от профилактика
За тези години сме дарили над 1,5 милиона лева.
дейности по проекта
През окт 2022 организирахме онлайн събитие "Национален розов ден" с цел повишаване на информираността: https://www.facebook.com/events/1090958048480125
"Всяка сутрин намираш време да си сложиш онова любимо червило, което ти дава увереност да посрещнеш с усмивка предизвикателствата на новия ден, нали? А намираш ли време да прегледаш гърдите си? Колко често го правиш? Тази година те предизвикваме: Сложи розово червило в подкрепа на битката с рака на гърдата. Отдели време и прегледай гърдите си. Превърни самопрегледа в част от своята рутина и практика за цял живот. Самопрегледът е незаменима първа стъпка в грижата за гърдите. Отнема броени минути, но може да ти спаси живота."
На 08.10. спазихме традицията да осветим в розово обществени сгради в София и страната и така символично хвърлихме повече светлина върху необходимостта всяка жена да се преглежда редовно и да не стои на тъмно за рисковете и симптомите https://www.facebook.com/avonbulgaria/posts/pfbid03jSvbrYhVTNVvdFcKorrLA5fqfS3j3QtPW14zQQoAZkq6xHxB6zPhenkzLEDRRRbl
През окт дарихме 50 00 лв на Една от 8: https://www.avon.bg/beauty-service/blagotvoritelnost/avon-bulgariya-dari-50-000-lv-za-borba-s-raka-na-gurdata/2324522/202210
резултати
Вярваме, че чрез нашата информационна кампания сме успели да стимулираме повече жени да познават добре тялото си, да бъдат бдителни за промени в гърдите си, да се самопреглеждат редовно, да посещават мамолог всяка година, въпреки забързаното ежедневие.
https://www.facebook.com/avonbulgaria/videos/793197491905963
Ежегодните дарения към фондация "Една от 8", вкл. последното на стойност 50 000 лв, са изключително ценни за диагностицираните жени, защото в Клуба на Една от 8 дамите са част от общност на сестри по съдба, където могат свободно да споделят и съпреживяват. А чрез безплатните профилактични прегледи на млечна жлеза, които осигуряваме в по-малки населени места, понякога наистина спасяваме живот, защото открит навреме, ракът на гърдата може да бъде лечим.