Проект - Информационна кампания за рак на простатата 2022 „Моето здраве е моя отговорност“

Компания

Категория

Цялостна КСО политика на МСП

Описание на проекта

цел на проекта

Ракът на простатата е най-често диагностицирания рак в България. Годишно у нас се диагностицират 5000 мъже, но за съжаление по-голямата част от тях са в напреднала фаза. Целта на проекта е фокусиране на мъжкото внимание върху профилактиката на заболяването и превръщането им в активна страна в този процес. Мъжете над 50 години трябва да си правят PSA тест, който на всеки 2 години се полага безплатно. Световният опит показва, че това трябва да се прави веднъж в годината. По данни на водещи уролози и онколози, въпреки, че това тестване се полага, то на практика се извършва от много малък процент от мъжете над 50 години. "Моето здраве е моя отговорност"- обръщението цели да накара мъжете да гледат на здравето си като на свой ангажимент и продължава линията на кампанията от предходните години.

целева група

Полза от проекта има широката общественост. Проектът е насочен основно към - мъже на и над 50 години, техните половинки, близки роднини, деца, внуци... Използвахме иновативни формати и канали, за да достигнем максимално близо до аудиторията - сред тях можем да изброим ангажиращо видео, с участието на посланиците на кампанията, билбордове, радиокампания, стикери в мъжките тоалетни и банери в онлайн пространството.

продължителност

През последните 6 години Астелас Фарма демонстрира многократно, че сме стоим „Заедно срещу рака на простатата“. Част от активностите за повишаването на информираността за мъжкото здраве през годините бяха отбелязването на ролята на нежните половинки, семейството, близките и приятелите; спорта и хобитата; говорихме за това кой е „мъжът на място“. През 2022 решихме да се обърнем към мъжете директно, по мъжки, откровено и смело, да не отлагат, а да приемат, че „Моето здраве е моя отговорност“.

дейности по проекта

За да постигнем максимално ефективно целите на кампанията, тази година решихме да разчитаме на съдействието на посланици на кампанията. За да достигнем максимално близо до целевата аудитория, възложихме нелеката задача да е лице на кампанията на обичаната от редица поколения рок легенда - Иван Лечев. За първи път и председателите на двете най-значими в областта на рака на простата научни дружества - БОНД и БУД, застанаха с лицата си в подкрепа на кампанията. Тримата участвваха в заснемането на ангажиращ видео клип, който се излъчва на екраните на станциите в метрото в София и на екраните в чакалните на 13 лечебни заведения в София, Варна, Бургас, Пловдив, Плевен, Велико Търново, Стара Загора, Ямбол и Видин, както и в онлайн медии. Техните образи бяха използвани за брандиране на автобуси в София и Варна, информационни пана в метрото, както и на редица билборди в София. Кампанията премина и в партньорство с летище София, които предотстъпиха площ, на която разлепихме информационни стикери с необходимостта от кръвно изследване за мъжете над 50 г. Всичко това бе подкрепено и с ангажиране на водещите онкологични и урологични специалисти в интервюта и специализирани издания.

резултати

По време на кампанията имаме реализирани над 1080 излъчвания на видеото в метрото; 150 000 излъчвания на видеото в чакалните на лечебните заведения; разлепени 375 стикера на летище София; 37 метропана, 4 билборда и брандирани автобуси в София и Варна. Посланията на кампанията са достигнали до голяма част, от дори до предубедената мъжка аудитория. Използвайки иновативни канали - като спортното шоу на Дарик радио, обичано и слушано от хиляди мъже в страната, успяхме да ги накараме да се замислят за тяхната най-голяма отговорност - собственото здраве. По данни на водещи уролози и онколози от страната, броят на мъжете потърсили специалист с цел профилактичен преглед на простата се е увеличил драстично през периода на кампанията.