Проект - „20-ият Герой“ - Информационна кампания посветена на хората с редки болести

Компания

Категория

Цялостна КСО политика на МСП

Описание на проекта

цел на проекта

Според СЗО 1 на всеки 20 души може да има рядка болест. Общият брой засегнати (пациенти и близки) и социалният ефект е значителен. Всички тe са „герои“ в битката за своя живот. 20 герой е само първа стъпка в продължаващата стратегия за подобряване грижата за хората с редки болести. Цели и средства: -Осветляване на нуждите на пациентите с ангажименти за решаването им–разказване на историите на пациенти и близките им във видеа и документален филм, излъчен по БНТ и на премиера в Кино Г8. Трейлър по екраните в столични метростанции и болници. Осветяване на гради в цялата страна. Специален уебсайт на кампанията -Ангажиране на всички заинтересовани–пациенти, лекари, институции–в интервюта и дискусия след премиерата на филма -Подчертаване на нуждата от ранна диагностика и от социална интеграци

целева група

Целева група са всички хора с редки заболявания и техните близки, медицинските специалисти, държавните институции в областта на здравеопазването, както и широката общественост в България.

продължителност

Информационната кампания „20-ият Герой“ през февруари и март 2022 е първата стъпка в стратегията на Такеда за навременна диагностика и подобряване на средата за хората с редки болести. Цялостната стратегия обхваща и следващите 3 години с дейности по покриване на нуждите, идентифицирани в информационната кампания. Последваха конкретни проекти за ускоряване на диагностиката заедно с всички заинтересовани, както и за подобряване на живота на пациентите заедно с пациентски организации.

дейности по проекта

Кампанията започна с радио спотове и тийзъри в онлайн медии: #Какво значи да си герой днес?; #1 от 20 Заснет бе документален филм „Към Бреговете на Надеждата“, чиято премиера се състоя на Деня на редките болести–28.02.2022, последвана от пресконференция, където бяха засегнати всички проблеми на хората с редки болести. Присъстваха водещи експерти в областта, пациентски организации, Български лекарски съюз, МЗ, Столична община, журналисти. НДК беше осветен в цветовете на дъгата, бяха осветени и други сгради в Пловдив, Варна, Русе, Шумен, Велико Търново, Бургас, Благоевград, Банско. Трейлър на филма беше излъчван на екраните в метрото. Целият филм беше излъчен по БНТ, както и по други канали. Събитието беше последвано от редица интервюта и публикации в медиите. Създадохме сайт: https://20thhero.bg/, имащ за цел да събере всички материали и да бъде платформа за актуална и полезна информация по темата. Кампанията беше стартът на цялостната стратегия на Такеда за подобряване на грижата за хората с редки болести, която се развива понастоящем с последващи информационни кампании, проекти за подобряване на диагностиката чрез различни скрининги, ускоряване на достъпа до лечение.

резултати

С този дългосрочен проект Такеда цели в България да има по-ранна диагностика и достъп до лечение, както подобряване на цялостната грижа за хората с редки болести. След кампанията и общите усилия на всички заинтересовани, списъкът с редки болести в България беше обновен, a това не беше правено в последните няколко години. Обществото ни научи повече за редките заболявания, както и за нуждите на хората, страдащи от тях, и техните близки. Сега работим с основните институции и експерти по мащабен проект, който цели да ускори диагностиката на редките болести, а заедно с пациентски организации работим по подобряване грижата за пациентите в установените с тяхна помощ по време на кампанията направления (социални и здравни).