цел на проекта
„Зелена класна стая“ е проект, прераснал в успешна и устойчива зелена инициатива, която с ентусиазъм и екипен дух изпълняваме заедно с партньорите ни от Mastercard България и Дирекцията на природен парк „Витоша“. „Зелена класна стая“ е и нещо повече - обединяваща кауза, която ни вдъхновява, за да правим заобикалящата ни среда по-добра.
Дългосрочните цели, които си поставихме, са:
• Да облагородим средата, като създадем пространство за специално преживяване чрез учене в природата
• Да насърчим изграждането на зелено самосъзнание и чрез добрия пример да мотивираме възможно най-много хора да полагат осъзнати действия за опазване на природата
• Да повишим ангажираността на служителите на Пощенска банка и на Mastercard към КСО и ESG политиката на компаниите
целева група
За да изпълним дългосрочните си цели, трябваше да ангажираме множество вътрешни и външни аудитории. Проектът е насочен към служителите на Пощенска банка и Mastercard, широката общественост, медии, държавни и неправителствени организации, които имат отношение към опазването на природата.
продължителност
Проектът е част от вътрешната ни програма „Зелени заедно с Пощенска банка“ и се развива в два етапа. В рамките на Етап 1 (2021 г.) изградихме иновативен амфитеатрален кът за учене и забавление. Вторият етап през 2022 г. включва изграждането на свързваща алея между „Зелената класна стая“ и местността Дендрариум, за да могат туристите и посетителите на иновативната ни класна стая да се придвижват безопасно в гората между двата обекта, без да ползват главната пътна артерия.
дейности по проекта
Доброволците помогнаха за лакирането и боядисването на новосъздаденото по проекта детско съоръжение с арт инсталация на гнездо, както и за освежаването на втори детски кът в района, в който специално беше вграден и голям дървен пъзел.
Участниците имаха възможност да се включат в довършването на специална Библиотека в планината, която беше монтирана в креативния кът на амфитеатралната сцена, както и да донесат своя книга, която да оставят там.
Служителите, заедно с техните деца, участваха в редица допълнителни активности – workshop за направата на къщички за птици, които след това заедно монтираха по продължението на Алеята, съвместно зелено обучение в “Минутка за екология“ от АСОРИ (Асоциация за социална отговорност и развитие чрез иновации), а впечатляващ момент за всички беше образователната беседа, изнесена от организация “Зелени Балкани“.
Активно комуникирахме проекта с прессъобщения, ПР материали, в сайта, в корпоративния вестник „Банкови истории“ на Пощенска банка и в социалните канали на двете компании. Използвахме и специален тийзър преди събитието – всеки служител на Пощенска банка получи подложка за чаша и шоколадче с информация за проекта.
резултати
Проектът е широко медийно отразен с близо 40 публикации във водещи бизнес медии
Включване на новината в бюлетините на партньорските организации – Amcham, BBBA, HBCBG, BDF, ББЛФ, БМ на ГД на ООН
Публикации в сайтовете и социалните канали на всички партньори – Mastercard, Природен парк Витоша, Зелени Балкани
Над 14 000 достигнати потребители с публикациите във Facebook страницата на Пощенска банка и над 18 000 импресии
Близо 30 000 достигнати потребители с публикацията на инфлуенсъра Радина Кърджилова в Instagram от мястото на събитието
Над 100 доволни служители и повече от 30 деца
Множество снимки и изцяло положителна обратна връзка от всички участници в проекта
Изключително успешен КСО проект, реализиран в партньорство с Mastercard в рамките на 2 години