цел на проекта
Проектът обхваща едно от най-дългоочакваните спортни събития в столицата - Wizz Air Sofia Marathon, чийто титулярен спонсор е Wizz Air. Най-екологично устойчивата авиокомпания в световен мащаб, според CAPA – Център за авиация, активно подкрепя организирането на най-големия маратон в София, допринася за популяризирането на спорта в и извън страната ни и насърчава младите и възрастните да спортуват редовно и да живеят здравословен живот. Освен това авиокомпанията силно подкрепя развитието на туризма и укрепването на имиджа на София като спортна и туристическа дестинация. WIZZ предоставя много възможности на спортисти от чужбина да участват в маратона и да посетят страната ни, което увеличава икономическите приходи на страната.
целева група
Хора от различна възраст, пол и националност могат да се включат в спортното събитие, което го прави много разнообразен. Популяризирането на събитието започва 6 месеца преди датата му чрез широкомащабна рекламна кампания, вкл. телевизия, дигитални, социални медии, реклама извън дома и др.
През 2022 г. в 39-ото издание на събитието участваха повече от 3100 души – над 900 жени и 2200 мъже, включително 650+ от чужбина, от повече от 50 държави.
продължителност
Wizz Air се гордее с екологичните си начинания и силния ангажимент към устойчиви практики. Основната ѝ мисия е да направи въздушното пътуване достъпно за всички и да поведе индустрията към по-устойчиво бъдеще. WIZZ вярва, че точно като достъпното пътуване, здравословният активен начин на живот трябва да бъде достъпен за всеки. Бягането е най-приобщаващият и достъпен спорт, тъй като човек се нуждае само от чифт маратонки. Този спорт е достъпен за всички, подобно на нискотарифния бизнес модел.
дейности по проекта
Миналогодишното събитие беше на 9 октомври 2022 г. на площад „Батенберг“. Ентусиазмът на хората беше огромен и имаше 3100 участници, което е голям успех. Имаше огромен медиен и обществен интерес. Медийните партньорства бяха:
• Телевизия: БНТ, БНТ1, БНТ3
• Преса: Стандарт (Ежедневен национален вестник)
Събитието беше отразено от BTA.bg, 24chasa.bg, stolica.bg, dir.bg, telegraph.bg и др. Обхватът на рекламната кампания включваше радио, телевизия, печатни медии и флаери. Маратонът се рекламира на сайта на Българската федерация по лека атлетика и беше интензивно популяризиран чрез фейсбук страницата на събитието между май и октомври 2022 г. Основните поводи за пускане на новини бяха:
• Обявяване на подробности за събитието – основна пресконференция – 4 октомври 2022 г
• Провеждане на събитието и резултатите от събитието – 9 и 10 октомври 2022 г
PR кампанията доведе до 31+ медийни изяви.
Бяха произведени и доставени в София 4000 сатенирани сребърни медала с боя и панделка. До Паметника на съветската армия бе издигната брандирана регистрационна шатра, където се дават стартови комплекти и инструктаж на състезателите.
резултати
Wizz Air Sofia Marathon е един от символите на София, тъй като обединява хората около спорта и изпраща послание, че спортът трябва да бъде важна част от живота на хората и всеки трябва да се стреми да бъде активен. Виждането на млади и възрастни хора да тичат заедно може да бъде силно мотивиращо, а енергията е заразителна и вдъхновяваща.
Хората поставят лични рекорди и се стремят да постигнат целта си и изпитват чувство на удовлетворение. Много екипи от компании също участват, защото бягането може да бъде страхотна екипно ориентирана дейност.
Провеждането на маратон е въпрос на престиж за всеки съвременен град по света, а в София той е част от инициативата „София – Европейска столица на спорта“. Това събитие представя страната ни като спортна, което привлича чужденци и стимулира туризма.