Проект - „Зелена класна стая“ – съвместен проект на Пощенска банка и Mastercard България

Компания

Категория

Инвеститор в околната среда

Описание на проекта

цел на проекта

„Зелената класна стая“ е дългосрочна инициатива за въвеждане на алтернативни подходи на обучение чрез преживяване сред природата. С нейното създаване целим да надградим възможностите за провеждане на детски образователни инициативи на достъпно и любимо място, в близост до столицата, сред чудната природа на парк „Витоша“. Обособеният кът дава възможност на учителите да обединят много и различни теми и да ги представят на учениците по интересен, лесен и атрактивен начин. Проектът цели и да повиши ангажираността на служителите към КСО политиките на двете компании и да разшири познанията им по екологични и социални въпроси, като сплоти екипите след предизвикателната година заради пандемията от Covid-19.

целева група

Публики: служители на Пощенска банка и Mastercard, широка общественост, медии, държавни и неправителствени организации, имащи отношение към опазването на природата и образованието. Иновативният кът за учене и забавление може да бъде използван както от служителите на двете компании, така и от всички посетители на планината. На мястото могат да бъдат изнасяни беседи, образователни класове или игри, тъй като пространството е конструирано в унисон с модерната концепция за учене чрез игра.

продължителност

Проектът е част от вътрешната ни програма „Зелени заедно с Пощенска банка“ и надгражда поредицата от устойчиви инициативи, които развиваме. Иновативният амфитеатрален кът за учене и забавление е резултатът от първата фаза на съвместния ни проект. Вторият етап през 2022 г. ще включва изграждането на свързваща алея между „Зелената класна стая“ и местността Дендрариума, за да може туристите да се придвижват безопасно в гората между двата обекта, без да ползват главната пътна артерия.

дейности по проекта

През първата фаза на проекта доброволците лакираха и довършиха изградената амфитеатрална сцена с прилежащите ѝ маси и пейки, поставиха информационни табла за локацията и образователно табло с любопитна информация за растителните и животинските видове, монтираха и лакираха настолни игри, лакираха всички маси и пейки „Витошки тип“, които се намират в района, поставиха ново интерактивно табло, показващо къде живеят и с какво се хранят животните, които можем да срещнем на Витоша. В зеленото приключение участваха множество деца, които се включиха в специална беседа в „Музея на мечката“, разнообразни игри, както и в уъркшоп с нетрадиционни музикални инструменти от цял свят. Доброволците от двете компании разшириха зелените си познания с участие в „Минутка за екология“ от АСОРИ. Активно комуникирахме проекта с прессъобщения, ПР материали, в сайта, в корпоративния вестник „Банкови истории“ на Пощенска банка и в социалните канали на двете компании. Използвахме и самите елементи на зелената класна стая, като посетителите могат да сканират поставените QR кодовете на табелките и да научат повече за проекта.

резултати

Над 100 служителите участват в проекта. Инициативата е широко медийно отразена с над 40 публикации във водещи медии, специален репортаж по bTV и Дарик радио. Новина за проекта е включена в бюлетините на партньорските организации – Amcham, BBBA, HBCBG, BDF, ББЛФ. Има публикации в сайтовете и социалните мрежи на всички партньори. Над 212 093 достигнати потребители с поста във Facebook страницата на Пощенска банка, при постигнато 20.25% запомняне на съдържанието от достигнатата аудитория, 267 611 импресии и 274 клика. Близо 50 000 достигнати потребители с публикацията на Радина Кърджилова в Instagram от мястото на събитието, над 3000 харесания на поста.