Проект - „Силата е в нашите ръце“ - социално отговорна кампания на Пощенска банка, реализирана с Visa България, в подкрепа на българските здравни работници и техните усилия в борбата с COVID-19

Компания

Категория

Награда за маркетинг, свързан с кауза

Описание на проекта

цел на проекта

С инициативата Пощенска банка има за цел да дари 125 000 лв. за закупуване на дихателни апарати от най-висок клас за активна реанимация, кислородни концентратори и апаратура за назална високопоточна кислородна терапия с постоянно положително налягане. Благодарение на средствата е гарантирано най-съвременното лечение на българските пациенти, засегнати от вируса COVID-19 в специализираното отделение за лечение в болничното заведение. Искахме да направим клиентите ни солидарни с нашата кауза, като даряваме, докато те правят ежедневните си покупки. Вярваме, че всяка добрина оставя забележима следа след себе си – затова не сме спирали да превръщаме добрите идеи в реалност с всички наши социално отговорни каузи и дългосрочни действия в полза на обществото.

целева група

С проекта искахме да акцентиране върху проблема, провокиран от пандемията – нашите медици и болниците имаха нужда от подкрепа и ние можехме да бъдем техен партньор. Но искахме да ангажираме и клиентите на Пощенска банка и картодържатели на VISA с каузата ни. Имахме работеща идея, знаехме, че можем да бъдем полезни, но искахме да ги направим съпричастни. Този проект стана реалност благодарение на над 50 000 наши клиенти, които активно се включиха, използвайки картите си в периода на кампанията.

продължителност

Пощенска банка и Visa стартирахме своята съвместна социално отговорна кампания „Силата е в нашите ръце“ в подкрепа на българските здравни работници и техните усилия в борбата с COVID-19, която трябва да продължи от април до месец юни. Въпреки че периодът ѝ е до 16 юни 2021 г., едва месец след стартирането ѝ предварително заложената сума от 125 000 лв. е събрана и след това дарена от нашата банка на медицинското заведение по време на специално събитие.

дейности по проекта

Всеки желаещ картодържател, клиент на банката, имаше възможност да се включи автоматично в инициативата, като използва своята дебитна или кредитна карта Visa от Пощенска банка, издадена преди 16 април 2021 г., и осъществи поне 1 покупка с картата на стойност минимум 30 лв. в търговски обект или онлайн магазин в периода на кампанията. За всяко плащане, което отговаря на условията, Пощенска банка дарява по 1 лев в подкрепа на медиците. Всеки клиент има възможност да участва с максимално 5 броя покупки. Трябваше да постигнем максимална публичност. Името и визията на проекта дадоха нужния заряд. Използвахме широк комуникационен микс и включихме дисплей (wallpaper и анимирани банери) и фейсбук реклама, информация през всички вътрешни канали (сайт, нотификации през интернет банкирането ни и моб. приложение EVA Postbank), директна комуникация (през Viber и бюлетина до клиенти), външна реклама (билбордове и метро), направихме визията на различни постери, които поставихме в Централата и всичките ни клонове. В знак на признателност за участието клиентите на банката получиха специален дигитален сертификат, който удостоверява приноса им към нашата инициатива.

резултати

Кампанията обединява хиляди хора в страната, като над 50 000 клиенти на Пощенска банка и картодържатели на VISA се включват. Проектът получи широко медийно отразяване в над 30 различни медии (Advertising Value Equivalency: 19 941 евро). Дигиталната кампания постигна впечатляващи резултати: - Премиум сайтове – над 250 000 уникални потребители - Фейсбук реклама – почти 540 000 уникални потребители - Общо импресии – почти 6 милиона, при планирани 1,5 милиона - 20 000 клика, двойно на планираните Регистрирахме увеличение на използваемостта на кредитните и дебитните карти от клиентите през периода на кампанията с близо 20%. За пореден път Пощенска банка доказа позицията си на отговорна компания с добре структурирана и активна КСО политика, която следва добрите ESG практики на Eurobank.