Проект - Panda Labs и Kaufland

Компания

Кауфланд България

Категория

Инвеститор в знанието

Описание на проекта

цел на проекта

Как се създават лидерите на бъдещето, които ще могат да преборят най-големите глобални предизвикателства? В търсене на отговора на този въпрос през 2021 г. Kaufland България застана редом до WWF България в първото издание на инициативата Panda Labs. Вече години наред компанията развива своята политика за устойчиво развитие под мотото „Действията носят промяната“. Вярваме, че чрез действията на всеки един можем да вървим към бъдеще, в което решенията днес ще помогнат за едно по-добро утре. Затова подкрепихме Panda Labs и целта на инициативата да създаде общност от млади изследователи, иноватори и предприемачи и добре познати учени и бизнес лидери, които заедно да търсят решения на световни екологични и социални проблеми.

целева група

Инициативата е насочена към младежи между 15 и 25 години с интерес в областта на науката, технологиите, иновациите и предприемачеството, които имат възможността да работят с научни специалисти, лектори от бизнес средите и доброволци-фасилитатори. Те съвместно търсят решения на световни екологични и социални предизвикателства

продължителност

През учебната 2020/2021 година в рамките на Panda Labs бяха организирани 3 семестъра на теми „Бъдещето на отпадъците“, „Бъдещето на храната“ и „Бъдещето на мобилността“ за период от 1 година. Всеки семестър се състои от хакатон, както и от едноседмичен мастър клас. Младежите се регистрираха като част от предварително сформиран отбор или индивидуално, като впоследствие бяха разпределени в отбори. Отборите се състояха от 3 до 5 души.

дейности по проекта

Програмата включва: набиране на кандидати; хакатони, в които кандидатите работят в отбори, сред които жури отличава идеите с иновационен и пазарен потенциал; мастър класове, в които победителите от хакатоните се обучават и работят по идеите си. Отборите победители получават по 10 000 лв. за създаване на прототип и работа по представен бизнес план. Семестър „Бъдещето на отпадъците“ обедини 88 младежи. Спечели идея за отопление чрез еко капсули от кафе, както и създаването на две мобилни приложения, стимулиращи рециклирането на отпадъци. В семестър „Бъдещето на храната“ победиха BioFoam - ученици от Русе с идея за биопестицид от коприва, чесън и други. Победители в третия семестър станаха отбор „3 пъти за щастие“ с идея за конвертиране на стари автомобили в електрическа услуга за споделено пътуване. Kaulfland се включи в програмата с модули, покриващи бизнес гледната точка в Panda Labs. Във всеки хакатон: с лекции и реални бизнес казуси. В мастър класовете: със своя опит за решаване на конкретни проблеми (храна, отпадъци, мобилност). Компанията посрещна младежите и в своите офис и магазин, за да ги срещне с експерти и екипи, които работят по теми, свързани с програмата.

резултати

Повече от 700 кандидата се включиха в първоначалната фаза на кампанията. Привлякохме повече от 30 лектора от научния и бизнес сектор, както и над 15 неправителствени организации. 240 младежи между 15 и 25 години участваха в хакатоните, а финалистите в мастър класовете бяха 40. 3 семестъра, 3 хакатона, 3 мастър класа, 3 отбора победители. Измерихме над 65% положителна промяна в знанията и осведомеността сред участниците според началните и крайни проучвания. Успяхме да превърнем изданието на Panda Labs в своеобразна платформа за знания от бъдещето. Доказахме, че пропастта между науката и бизнеса в България се стеснява и все повече младежи се интересуват от темите за устойчивото развитие.