цел на проекта
Кампанията е част от стратегията на Schwarz Gruppe – REset Plastic, която цели избягване и намаляване употребата на пластмаса, редизайн на опаковки собствена марка, почистване и премахване на пластмасови отпадъци от околната среда, разработването на иновации. В изпълнение на стратегията Лидл България си поставя амбициозни цели, въвежда различни мерки на локално ниво и проведе интегрирана комуникационна кампания. Целта на „Рециклирането има смисъл“ е да информира, но и ангажира обществото. Подходът разделя комуникационните линии на три основни стълба: информиране, собствен пример, ангажиране. Всеки от тях се изпълва със съдържание през различни канали – от ATL с фокус ангажиране до PR активности с цел информиране, съчетани с партньорства с инфлуенсъри.
целева група
Целева група са клиенти и служители на Лидл България; широката общественост, пред която популяризираме темата и насърчаваме да ползва по-малко пластмаса и да рециклира повече. Достигаме до тях чрез целогодишна интегрирана комуникационна кампания и на място в магазина чрез предлагания устойчив асортимент.
продължителност
Кампанията е част от цялостната стратегия на Schwarz Gruppe – REset Plastic, която Лидл България следва от 2018 г. Като част от нея, през 2021 г. Лидл България въвежда нови мерки на локално ниво и провежда интегрирана комуникационна кампания.
дейности по проекта
През 2021 г., в допълнение към действащите мерки за намаляване на пластмасата, компанията добави нови:
● Подобри универсалните мокри кърпички W5 – вече не съдържат пластмаса, вкл. микропластмаса, и са 100% биоразградими.
● Въведе нов екологичен касов бон – без химически вещества и напълно рециклируем, а фолиото на касовите ролки е изцяло премахнато.
● За първи път предложи продукти за домакинство собствена марка, изработени от 100% рециклирана пластмаса.
● Предложи в акционния си асортимент спортни обувки собствена марка с текстилна част от 100% рециклиран полиестер – част от пластмасата за него е от пластмасови бутилки, събирани от крайбрежни райони.
● Всички торби за пазаруване за многократна употреба вече са напълно рециклируеми и от 80% рециклат.
Като част от интегрираната комуникационна кампания:
● Видео, насърчаващо рециклирането: https://www.youtube.com/watch?v=q4ZLO2-Okok
● Видео за Reset Plastic и какво прави Lidl за намаляване на пластмасата: https://www.youtube.com/watch?v=_Cz72gvvVMY
● 128 материала, 47 поста на 6 инфлуенсъра, 23 поста в социални канали на Lidl, 8 прессъобщения – с информация за целите и мерките на компанията и съвети за рециклиране.
резултати
Резултати, отчетени през 2021 г., в резултат на мерки, въведени в периода 2018-2021
• 56 тона спестена пластмаса годишно от подобрените универсални мокри кърпички W5
• Над 30 тона спестена пластмаса годишно от намалена пластмаса в тарелки за прясно месо собствена марка
• 51 тона спестена пластмаса годишно от спряната още през 2018 г. продажба на пластмасови изделия за еднократна употреба
• Предадени за рециклиране над 98% от вторичните и транспортни опаковки
Резултати от интегрирана комуникационна кампания:
• Достигнати близо 1,4 млн. души (през видеа, ПР материали, инфлуенсъри и постове в социални медии)