цел на проекта
Налагането на дигитални услуги и методи за разплащане е един от механизмите за "изсветляване" на сивата икономика - ключов приоритет на Paysera. Чрез въвеждане на нови платежни методи и ограничаване на плащанията в брой, компанията се стреми да осигурява по-голяма прозрачност, с което да се намалят порочните практики. Първата основна цел е подобряване на клиентското преживяване. Наличието на разнообразни платежни методи с опростени и user-friendly процеси, влияе не само върху удовлетвореността на клиентите, но и върху решението им да финализират покупката си.
Другата важна цел е повишаване на достъпността на онлайн търговията, предлагайки по-изгодни условия за търговците. УИП може да бъде свързана с няколко банки наведнъж, без да се налага подписване на отделен договор с всяка банка.
целева група
Дигиталните платежни услуги на Paysera.bg са насочени към онлайн търговци, опериращи в страната и чужбина, които искат да разполагат с глобално платежно решение на достъпни цени. Компаниите, занимаващи се с външнотърговска дейност, имат най-високи разходи при онлайн плащания и затова УИП е особено подходяща за тези бизнеси. Към момента, над 1000 електронни магазина в България използват платежния портал Paysera Checkout, който предлага УИП, а глобално за групата са повече от 6000 търговци.
продължителност
Подготовката на проекта отне близо 6 месеца, а услугата е активна вече почти половин година. Внедряването на УИП е част от стратегията на Paysera.bg непрекъснато да подобрява своите услуги и да предлага нови възможности на своите бизнес клиенти, за да бъдат по-конкурентоспособни. УИП се отличава с висока ефективност, лесно приложение и управление и ниски цени. Добавената стойност на услугата е в поставянето на участниците в платежния пазар пред равни условия в името на по-доброто клиентско прежи
дейности по проекта
Първият етап от подготовката включва анализ на средата, проучване на добри практики и план за реализиране на проекта. Следващата стъпка са преговорите с банките. Въпреки че Директива PSD2 на ЕС ги задължава да предоставят достъп на трети страни, традиционните банки не могат бързо да се приспособят към по-гъвкавия начин на работа, който е характерен за финтех компаниите, заради вече съществуващите интегрирани сложни системи. Задачата на екипа бе да съдейства максимално на банките при подготовката на процесите и създаването на необходимите връзки.
Третият етап е техническата подготовка на системата и осигуряване на изискуемите сертификати за предоставяне на УИП. Това включва програмиране на връзката между системите и интеграция на приложно-програмни интерфейси (API) на банките и другите финансови институции в системата на Paysera Checkout. Тестовият период бе необходим, за да се провери услугата за възможни грешки и проблеми в процесите по извършване на плащане.
Комуникационната кампанията включва организиране на събития по темата – уебинари, участия в партньорски мероприятия, медийни участия, информационни материали, видео с демонстрация и др.
резултати
Новият платежен метод бе добавен автоматично към опциите за приемане на плащане от онлайн търговците, използващи Paysera Checkout, без да се налага никакви действия от тяхна страна. От стартирането на услугата, се отчита устойчив ръст в броя на транзакциите около 10-15% на месечна база. Почти 80% от тях са през Revolut, тъй като процесът е по-бърз и лесен спрямо традиционните банки. Безспорното предимство на УИП, ключов фактор за високата ефективност, е достъпната цена. Услугата е с най-ниските комисиони на пазара и дори има законово определена горна граница – до 0.50 EUR за транзакция без значение от стойността на покупката. На практика, използването на УИП може да намали разходите на търговците с над 50% спрямо приемането на плащания с банкови карти.