Проект - Когато шофираш, никога не пий

Компания

Категория

Награда за маркетинг, свързан с кауза

Описание на проекта

цел на проекта

Основната цел на HEINEKEN, чрез кампанията „Когато шофираш, никога не пий“, е да затвърди своята позиция по отношение на отговорната консумация. Компанията непрестанно се стреми да популяризира сред потребители умерената и отговорна консумация на алкохол. В допълнение, всяка година компаниите в групата на HEINEKEN, част от които е и ЗАГОРКА АД, отделят 10% от медийните си бюджети за насърчаване на отговорната консумация във всички пазари, които продават Heineken.

целева група

Основният фокус на комуникационната кампания „Когато шофираш, никога не пий“ е насочен пряко към всички шофьори, но и към всички участници в пътното движение. Кампанията се опитва да насърчи безопасността на пътя, както и адресира проблема за шофиране в нетрезво състояние, като призове към отговорна консумация и избор на алтернативни безалкохолни продукти, когато предстои шофиране.

продължителност

Кампанията стартира през 2016 г., чрез серия активации и глобално партньорството с Formula 1, които продължават и до днес. В България, ЗАГОРКА си партнира със СБА - "Най-добър млад шофьор", Моторспорт Академия чрез реализиране на серия от обучения за пътна безопасност и национален Гимкхана шампионат, както и чрез състезанието European Endurance Championship в България. Отделно, 10% от медийния бюджет на марката ни Heineken се инвестира в кампании свързани с пътна безопасност и Когато шофираш, н

дейности по проекта

Усилията на компанията в посока отговорна консумация са дългосрочни, устойчиви и ЗАГОРКА ги затвърждава с всяка изминала година. През месец април 2019 г. ЗАГОРКА представя цялостна линия от безалкохолни продукти Zero Zone, които предоставят на потребителите възможност за по-широк избор, когато искат да консумират отговорно. В същата година компанията застава зад Съюза на българските автомобилисти при избора на най-добрите и отговорни млади водачи. Чрез кампанията си „Когато шофираш, никога не пий“ подкрепена с тв и дигитална реклама, бе промотирана и в България, в която участват бивши шампиони от Формула 1. Рекламата напомня, че най-добрият зад волана е винаги този, който не пие алкохол преди да се качи в колата. През изминалата 2021 година, ЗАГОРКА подкрепи Европейското първенство по картинг за издръжливост в България, с което за пореден път популяризира сред потребители и шофьори умерената и отговорна консумация на алкохол и безопасността по пътя.

резултати

За ЗАГОРКА безопасността на пътя е сред основните приоритети, залегнали в дългосрочната стратегия на компанията. През изминалата 2021 г. компанията инвестира близо 23 000 лв., за да насърчи отговорната консумация и безопасността на пътя и чрез алтернативното безалкохолното пиво от портфолиото Zero Zone, водено от Heineken 0.0, Загорка 0.0% и Ариана Радлер 0.0%. В допълнение, дългогодишен ангажимент на компанията е да прави регулярни обучения за безопасност на всички свои служители, особено такива с фокус безопасност на пътя.