цел на проекта
Да бъдеш лидер по отношение на работодателска марка през последните две години беше огромно предизвикателство, но вярваме, че истинските лидери блестят най-ярко по време на криза. Благодарение на реализираните ни дейности, днес Kaufland България е предпочитан, доверен и високо ценен работодател.
Като компания, ориентирана към постигането на висока конкурентоспособност, за Kaufland България е важно да предлага сигурна и стабилна работа. Вярваме, че удовлетвореността на нашите служители е в основата на успеха ни и затова непрекъснато адаптираме стратегията си, поощряваме развитието им и добавяме нови придобивки, отговарящи на нуждите им. Част от утвърдените ни практики са конкурентно възнаграждение и пакет от над 15 социални придобивки, постоянни обучения и възможности за кариерно развитие.
целева група
Реализираните проекти са насочени към всички над 6 400 служители на компанията в трите й структури – магазинна мрежа, централен склад и обслужващ офис. Те са с цел както задържане и вътрешно развитие на настоящия екип на компанията, така и привличане на нови таланти за всички звена на Kaufland в България.
продължителност
Като част от работодателската ни политика компанията предлага едни от най-атрактивните заплати в сектора на модерна търговия, като само през 2021 г. са инвестирани над 6.8 млн. лв. в социални придобивки. Всеки служител получава възможност за развитие в компанията, шанс за допълнителна квалификация, прозрачна обратна връзка за своята работа, менторство и участие в обучителни програми (средно по 6 на година за всеки служител), които да повишат неговите опит и познания.
дейности по проекта
Като работодател за Kaufland България основен приоритет е да развива своя екип, като предлага възможности за кариерно израстване и професионална преквалификация. Предоставяме на служителите си и допълнително здравно осигуряване, карти за спорт, ваучери за храна, гъвкаво работно време, заплащане с точност до изработената минута, подаръчни пакети при новородено и първокласник, допълнителен ден отпуск за всички служители и др.
Продължихме започналата през 2019 г. програма „От ръководител към лидер“, насочена към развитие на лидерство на експерти с малък ръководен опит, за да повиши техните знания и умения, без да ги обвързва с допълнителни задължаващи договори.
Реализираме и проекти насочени към млади таланти и бъдещи професионалисти. Вече четвърта година провеждаме „Управители на бъдещето“, в която хора с малко или почти никакъв опит се подготвят за експертни или ръководни позиции в компанията. Благодарение на дългогодишните ни практикантски програми, всяка година между 70 и 100 ученици получават възможност да натрупат практически опит в сферата на модерната търговия. От 2020 година дадохме началото и на поредица от безплатни онлайн семинари под името We Know, You Grow.
резултати
Благодарение на мащабните вътрешни обучителни програми и инициативи за управление на таланти 57% от служителите ни остават в компанията над 3 години, а 80% от ръководителите са вътрешно развити и повишени.
В резултат от добрите ни практики Kaufland България бе сертифицирана като Топ Работодател от престижния международен независим институт Top Employers Institute за четвърта поредна година в началото на 2022 г.
Получихме и ISО 45001, първия по рода си за компанията сертификат, който я нарежда сред водещите компании с качествено и сигурно управление на условията на труд. Международният сертификат е гаранция за висок стандарт в системите и процесите за управление безопасността на служителите и тяхното здраве.