Проект - Kaufland България – отговорният работодател

Компания

Категория

Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд

Описание на проекта

цел на проекта

Да бъдеш лидер по отношение на работодателска марка през последните две години беше огромно предизвикателство, но вярваме, че истинските лидери блестят най-ярко по време на криза. Благодарение на реализираните ни дейности, днес Kaufland България е предпочитан, доверен и високо ценен работодател. Като компания, ориентирана към постигането на висока конкурентоспособност, за Kaufland България е важно да предлага сигурна и стабилна работа. Вярваме, че удовлетвореността на нашите служители е в основата на успеха ни и затова непрекъснато адаптираме стратегията си, поощряваме развитието им и добавяме нови придобивки, отговарящи на нуждите им. Част от утвърдените ни практики са конкурентно възнаграждение и пакет от над 15 социални придобивки, постоянни обучения и възможности за кариерно развитие.

целева група

Реализираните проекти са насочени към всички над 6 400 служители на компанията в трите й структури – магазинна мрежа, централен склад и обслужващ офис. Те са с цел както задържане и вътрешно развитие на настоящия екип на компанията, така и привличане на нови таланти за всички звена на Kaufland в България.

продължителност

Като част от работодателската ни политика компанията предлага едни от най-атрактивните заплати в сектора на модерна търговия, като само през 2021 г. са инвестирани над 6.8 млн. лв. в социални придобивки. Всеки служител получава възможност за развитие в компанията, шанс за допълнителна квалификация, прозрачна обратна връзка за своята работа, менторство и участие в обучителни програми (средно по 6 на година за всеки служител), които да повишат неговите опит и познания.

дейности по проекта

Като работодател за Kaufland България основен приоритет е да развива своя екип, като предлага възможности за кариерно израстване и професионална преквалификация. Предоставяме на служителите си и допълнително здравно осигуряване, карти за спорт, ваучери за храна, гъвкаво работно време, заплащане с точност до изработената минута, подаръчни пакети при новородено и първокласник, допълнителен ден отпуск за всички служители и др. Продължихме започналата през 2019 г. програма „От ръководител към лидер“, насочена към развитие на лидерство на експерти с малък ръководен опит, за да повиши техните знания и умения, без да ги обвързва с допълнителни задължаващи договори. Реализираме и проекти насочени към млади таланти и бъдещи професионалисти. Вече четвърта година провеждаме „Управители на бъдещето“, в която хора с малко или почти никакъв опит се подготвят за експертни или ръководни позиции в компанията. Благодарение на дългогодишните ни практикантски програми, всяка година между 70 и 100 ученици получават възможност да натрупат практически опит в сферата на модерната търговия. От 2020 година дадохме началото и на поредица от безплатни онлайн семинари под името We Know, You Grow.

резултати

Благодарение на мащабните вътрешни обучителни програми и инициативи за управление на таланти 57% от служителите ни остават в компанията над 3 години, а 80% от ръководителите са вътрешно развити и повишени. В резултат от добрите ни практики Kaufland България бе сертифицирана като Топ Работодател от престижния международен независим институт Top Employers Institute за четвърта поредна година в началото на 2022 г. Получихме и ISО 45001, първия по рода си за компанията сертификат, който я нарежда сред водещите компании с качествено и сигурно управление на условията на труд. Международният сертификат е гаранция за висок стандарт в системите и процесите за управление безопасността на служителите и тяхното здраве.