Проект - “Ще остана опаковка и в следващия си живот” - кампания за събиране и рециклиране на пластмасови опаковки

Компания

Категория

Инвеститор в околната среда

Описание на проекта

цел на проекта

В началото на септември 2021 г. dm стартира кампания, с която призовава клиентите си към устойчиво потребление, като ги мотивира да върнат празните си пластмасови опаковки. Целта на кампанията "Ще остана опаковка и в следващия си живот" е събирането на използвани вече опаковки, които да се рециклират и да бъдат употребени отново в производството. Целим също така да предизвикаме внимание към проблема с downcycling и заедно с нашите клиенти да направим нещо значимо, намалявайки загубата на висококачествени опаковъчни материали. Чрез събирането на празни опаковки се стремим да подсигурим висококачествен рециклиран материал при производството на опаковките на продуктите от dm марките. Кампанията е дългосрочна и празни пластмасови опаковки се събират във всеки един dm магазин.

целева група

Кампанията е насочена към всички потребители. Намаляването на екологичния отпечатък е възможно, когато не се влагат излишни суровини в опаковката, а самата тя се рециклира. С тази кампания целим да предизвикаме внимание към проблема с downcycling и заедно с нашите клиенти да направим нещо значимо, намалявайки загубата на висококачествени опаковъчни материали.

продължителност

Кампанията е дългосрочна. От 2009 г. все повече се използват пластмасови рециклати в PET и PE опаковките на продуктите от dm марките. Тубичките на продуктите на alverde, Balea и babylove са създадени от 50% рециклиран материал (без капачките). Целта ни е до 2025 г. 90% от опаковките на нехранителните продукти да са направени от поне 30% рециклирани материали. С този проект искаме да подсигурим висококачествен рециклиран материал при производството на опаковките на продуктите от dm марките.

дейности по проекта

Бе организирано откриващо събитие на 11.09.2021 пред 21 dm магазина в цялата страна, където всеки клиент можеше да върне празните си опаковки. Всеки в този ден, отзовал се на призива ни за рециклиране, получи подарък – перманентна чанта за многократна употреба и талон за 10% отстъпка на всички Pro Climate продукти. Кампания е в партньорство с Гората.бг. Тя бе популяризирана както в дигиталното пространство, с информация на сайта и всички социални медии, така и в магазина с печатни рекламни материали. Също така радио и телевизионна реклама. Колаборация с инфлуенсъри, PR статии и външна реклама. През пролетта на 2022 предстои засаждането на няколко хиляди дръвчета от служителите на компанията в различни региони на страната, заедно с подкрепата на партньорите ни от Гората.бг.

резултати

До момента са събрани близо 3 тона празни пластмасови опаковки. Опаковките, които се събират, следва да са предимно бели или полупрозрачни и да имат един от следните знаци на дъното или на гърба - HDPE (High-density polyethylene) / PE (Polyethylen) / PP (Polypropylen) или PET (Polyethylenterephthalat). Допустими са и светли цветни опаковки с тези знаци. Това са най-вече опаковки от душ гел, шампоан, балсам, лосион, козметични продукти, почистващи и перилни препарати. Няма значение на коя марка продукти са празните пластмасови опаковки, важно е да отговарят на горе посочените характеристики. Не се приемат опаковки от хранителни продукти, от бутилки от вода и напитки, без значение какви знаци има върху тях.