цел на проекта
За Лидл България да бъде отговорна към служителите си и обществото, и да допринася за подобряване на средата са ключови приоритети. Компанията изпълнява широк кръг от инициативи, които са устойчива инвестиция в човешкия капитал и целят:
• утвърждаване на високи работодателски стандарти в цялата страна;
• създаване на отлични условия за работа и развитие на служителите;
• програми за повишаване на квалификацията на млади хора и условия да започнат успешна кариера в България;
• кариерна перспектива в страната за българи от чужбина;
• работа с партньори от неправителствения сектор в подкрепа на хора в неравностойно положение;
• партньорство с образователни институции за повишаване на качеството на образованието и др.
целева група
- служителите на компанията, над 3700 човека, достигаме чрез вътрешни програми и проекти
- потенциални участници в различните младежки програми на Lidl и българи в чужбина– достигаме през различни канали на комуникация. За 2021 г. около 200 човека са станали част от програмите за младежи.
- чрез съвместни инициативи с партньорите ни: събития, информационни материали, конкурси и др., достигаме до различни други целеви групи.
продължителност
Целите, които си поставя Lidl в областта на инвестицията в човешкия капитал, са дългосрочни. През 2021 г. компанията надгради ключовите си HR активности, насочени както към служителите, така и към целеви групи извън нея. Стартира и нови инициативи, които дадоха конкретни резултати. Отговорността – към служителите, към образованието, към партньорите и средата, са пряко свързани с цялостната концепция за социална отговорност на компанията.
дейности по проекта
По отношение на служителите: създаване на отлична работна среда, вкл. осигурено заплащане с 50% над средното за икономиката в България, богат пакет от придобивки, вкл. нови като коледен бонус.
Специален фокус върху обучението и развитието - 100% от служителите са в система за управление на таланта с индивидуални мерки за развитие. Лидерска академия за 128 ръководители.
Проведена стажантска програма с 8 стажанти, които работят по конкретен проект и участват в различни обучение и събития.
Практикантска програма за ученици над 18 г. със 139 участници в цялата страна. Въвеждащи и функционални обучения, участия в мотивиращи събития. 10% от тях останаха на постоянна работа.
Участие в над 30 събития за различните целеви групи – открити уроци в училища, лекции в университети, кариерни събития, информационни материали. Дарение на УНСС за дигитализиране на обучението.
Проведен конкурс за рисунка за творци с увреждания съвместно с Jamba и Сдружението на творците с увреждания в България. Купуване на подаръци с кауза за служители, като средствата са в подкрепа на кариерния център Jamba.
Партньорство с Тръст за социална алтернатива по проект „Първи стъпки в професионалната реализация
резултати
Top Employer за България и Европа за 3-та година с повишение на резултатите.
Lidl в топ 3 Employer of choice 2021 г.
Ръст с 15% на служителите 2021 г.
Близо 80% от служителите са удовлетворени от работните условия и развитие (данни от проучване „Пулсът на Lidl“ за 2021 г.)
Над 90% от практиканти и стажанти са удовлетворени от участието си в програмите. Ръст на кандидатите с близо 100%. Ръст на назначените на работа.
70% от мениджърите на магазини са на позицията след вътрешно израстване.
Проучване на Pragmatica: 82% от хората, които биха работили в ритейл сектора, предпочитат Lidl
Положителна обратна връзка от сътрудничеството с различни партньори.
Благоприятен ефект от дейността на компанията за икономиката, измерен от ИПИ в „Ефектът Lidl“ - https://corporate.lidl.bg/efekt