Проект - Заедно за природата

Компания

Категория

Инвеститор в околната среда

Описание на проекта

цел на проекта

Образователната кампания "Заедно за природата" се проведе с цел да насърчи потребителите да връщат оборотните стъклени бутилки от бира в търговските обекти, като начин да намалим екологичния отпечатък от дейността на компанията и да допринесе за опазването на природните ресурси и околната среда. Стъклото е 100% рециклируем материал, който може да бъде използван до 50 пъти в производствения процес на бира. Инициативата е част от дългорсочния ангажимент на Карлсберг за постигане на устойчивост в глобален план. От години, Карлсберг Груп развива кампанията "Заедно към нулев отпечатък", която има 4 основни направления - нулев въглероден отпечатък; нулеви отпадъчни води; нулева толерантност към безотговорния прием на алкохол и нулеви злополуки на работното място.

целева група

Основната целева група са потребителите на бира, тъй като проучванията сочат, че проблемите с възвръщаемостта на стъклото се дължат на личния пример и мотивация бутилките да бъдат връщани в обектите. Разбира се, има и други фактори - като недостатъчна инфраструктура; логистични трудности, непознаване на темата и променените потребителски навици поради пандемията от Covid-19. Целеви групи бяха също така служителите на компанията, медиите и преставителите на индустрията.

продължителност

Кампанията продължи 4 календарни седмици - от 19.07. до 15.08., като се проведе в 60 търговски обекта на Кауфланд. Проектът е част от дългосрочната платформа на Карлсберг за устойчивост "Заедно към нулев отпечатък", която се състои от 4 амбиции: нулев въглероден отпечатък, нулеви отпадъчни води, нулева толерантност към безотговорната консумация на алкохол и нулеви злополуки. Всяка от тях е подкрепена от измерими цели, които трябва да бъдат постигнати до 2022 и 2030 г.

дейности по проекта

Съгласно механиката на активацията, в периода на кампанията всеки потребител, който върнеше 6 оборотни стъклени бутилки от портфолиото на Карлсберг България на пункт „Информация“ в избран магазин от търговската верига Кауфланд в страната, получаваше скреч карта с уникален промо код, с който можеше да играе за награди – един от общо 240 ваучера за пазаруване на стойност 50 лв. или да участва в томбола за голямата награда, която бе ваучер за пазаруване в Кауфланд за 500 лв. За да се включи в играта с награди, потребителят трябваше да регистрира уникалния промо код от скреч картата си на уебсайта www.zaednozaprirodata.bg, който бе създаден специално за кампанията. Освен лендинг страницата, имахме също така информативни постери, както и телевизионна и комуникационна кампания, която включваше: ТВ клип; две прес съобщения; две образователни инфографики; ПР материали и постове в социалните мрежи (Facebook и LinkedIn). Раздадените в кампанията скреч карти са над 200,000, а събраните бутилки - близо 300,000.

резултати

Зелената инициатива „Заедно за природата“ на Карлсберг България успя да насърчи хиляди български потребители да върнат в търговската мрежа почти 300 000 оборотни стъклени бутилки, които ще бъдат повторно използвани в производството на бира. Количеството събрани бутилки се равнява на 90, 000 кг спестени въглеродни емисии, които щяха да бъдат генерирани, ако потребителите бяха използвали същото количество бирени бутилки за еднократна употреба. Връщането на това количество бутилки спестява и енергия, която се равнява на: • Близо 92 години работа на компютър; • 184 години осветление със 100 W крушка; • 30 години работа на перална машина; Повторната употреба на всяка бутилка намалява на замърсяването на въздуха с до 10 пъти