цел на проекта
Хората винаги са били „сърцето“ на Данон и компанията полага изключителни грижи за своите служители чрез различни инициативи, една от които е и проекта с фокус върху родителите. Т.нар. „Политика за родители“ стартира през 2017 г. у нас и следва принципите и мисията на глобалната инициатива, чрез която Данон цели да създаде уникални условията за бъдещите и настоящи родители в компанията. Основно цел на проекта е да помогне на новите родители през този етап в живота им, да направи прехода при завръщане на работа много по-лесен, както и да усигури идеален баланс между личния и професионалния живот на служителите.
целева група
Проектът е насочен към всички служители в Данон – бъдещи и настоящи родители.
продължителност
Проектът е дългосрочна инициатива на Данон, която на локално ниво стартира през 2017 г. Инициативата подкрепя родителите в тяхното пътуване преди раждането на техните деца, но и в целия период в компанията им след това, като така гарантира тяхното удовлетворение и предлага пълен баланс между личния и професионалния живот.
дейности по проекта
Компанията е отдадена на каузата да подкрепя родителите през този нов за тях период от живота. Затова, за всяка фаза, проектът влючва различни активности, сред които:
1) Бъдещи родители:
- специални предпазни мерки на работното място за бременни жени, включително гъвкави работно време и условия и смяна на отдела;
- съвети за бъдещи родители – специална „гореща“ линия, уебсайт и Facebook групи, помагащи на бъдещите родители с полезна информация;
- Допълнителен отпуск – времето, в което бъдещите родители са на преглед се брои като работно.
2) Майчинство:
- Бонус в размер на минимум 1000 евро при раждане на дете за служители със заплата под 2000 лв. Служители със заплата над 2000 лв. получават една брутна работна заплата;
- За периода на болничния по време на майчинството се изплаща пълната работна заплата, като разликата се доплаща от Данон Сердика;
- Допълнителни медицинска и „риск“ застраховки;
- Постоянен контакт с родителите и включването им във вътрешни инициативи;
3) Връщане на работа:
- Въвеждаща програма и серия от обучения;
- Индивиаулни коучинг сесии;
- Гъвкаво работно време спрямо семейните нужди;
- Стая за кърмене и стая за почивка, предназначена за майки.
резултати
Най-големият резултат постигнат от кампанията е дългосрочната ангажираност и удовлетвореност на служителите. Доказателство за това е и фактът, че мнозинството от работещите в компанията са дългогодишни служители, а текучеството за изминалата година е едва 1%.