Проект - NEVEREST ATLANTIC OCEAN EXPEDITION

Компания

Категория

Инвеститор в обществото

Описание на проекта

цел на проекта

Целта на проекта е да повиши информираността в обществото за донорството и да окуражи повече хора да станат донори след смъртта си. Друга важна цел е да се провокира дискусия на институционално ниво, за да се предприемат конкретни законодателни промени. Всичко това беше реализирано по необичаен начин – чрез океанска гребна експедиция, осъществена от 17-годишния Максим и баща му Стефан, посветена на каузата за донорството. Двамата преплаваха Атлантическия океан с изработената от тях лодка NEVEREST, поставиха световен рекорд и станаха пионери в няколко категории. М3 Communications е официалният PR партньор по проекта, който участваше активно в разработването на идеята и реализирането ѝ и който допринесе за това постижението на двамата гребци да се превърне в топ новина в България.

целева група

Целевите групи на проекта включват: - институции – за да се предприемат конкретни законодателни промени по отношение на донорството; - медии – за да се даде повече гласност на темата за донорството; - цялото общество – гражданите да бъдат по-информирани и да подкрепят донорството.

продължителност

Най-активната фаза на проекта беше от май до октомври 2020 г. – от периода непосредствено преди експедицията на Максим и Стефан Иванови до периода след завръщането им в България. Кампанията продължава и в момента с различни дейности.

дейности по проекта

-Етап 1 – създаване на идеята за проекта и изграждане на конкретен план за достигане до целевите групи. -Етап 2 – комуникационна кампания преди и по време на експедицията: *Прессъобщения – темата за донорството почти не присъстваше в публичното пространство, докато не бе разпространено първото прессъобщение за експедицията. Прессъобщения се изпращаха и за да се обявят други важни новини, вкл. и успешния край на плаването. *Социални медии – развитието на експедицията се следеше активно във Facebook и Instagram, където се споделяше и информация, свързана с донорството. *Интервюта – организиране на интервюта с Максим и Стефан за всички водещи медии в България преди и след експедицията. -Етап 3 – успешно приключване на експедицията: *Медийно събитие беше организирано точно след пристигането на двамата гребци в България. То се състоя в училището на Максим, където той бе посрещнат от съучениците си и награден с медал за храброст. *Дейности с Министерството на здравеопазването – Максим и Стефан се срещнаха с министъра на здравеопазването, за да представят идеите си по отношение на донорството. Двамата и в момента обсъждат конкретни законодателни промени с отговорните институци

резултати

-Обсъждат се законодателни промени, свързани с донорството, благодарение на които могат да бъдат спасени много човешки животи. Преди NEVEREST темата не беше приоритетна за институциите. -Публикациите в медиите за донорството се увеличиха многократно и темата зае важно място в публичното пространство. -Бяха постигнати над 500 медийни публикации, свързани с NEVEREST, включително и в международни медии, без да се инвестират никакви средства в реклама и платени публикации. -Бащата и синът се появиха на корицата на списание Forbes и бяха номинирани за „Мъж на годината“. -Максим и Стефан се превърнаха в лидери на мнение и модел за подражание. -Експедицията стана една от най-положителните истории за 2020 г., а постижението на Максим и Стефан вдъхнови хиляди българи да вярват в мечтите си.