Проект - “Дигитални скаути: На лов за забавления и знания”

Компания

Категория

Инвеститор в знанието

Описание на проекта

цел на проекта

“Дигитални скаути: На лов за забавления и знания” е първият по рода си дигитален проект за обучение на деца и юноши по темата за безопасен интернет и чрез геймификация да провери знанията им в областта на онлайн рисковете, като им даде ценни съвети и насоки. Играта е част от дългогодишните усилия на Теленор за осигуряване на безопасен интернет. Компанията подкрепя такива инициативи от 2006 г. насам, като сред тях са Речник на социалните мрежи и Наръчник за видовете онлайн тормоз. Компанията бе първият телеком в България, който въведе филтър за блокиране на материали в интернет, които съдържат сексуална злоупотреба с деца. Теленор също така участва в Европейския месец на киберсигурността, който се координира от Агенцията на Европейския съюз за киберсигурност (ENISA) и Европейската комисия.

целева група

Първична: Деца от цялата страна на години от 7 до 17. Вторична: Родители

продължителност

Играта “Дигитални скаути: На лов за забавления и знания” е част от програмата Safer Internet на Теленор - от корпоративната социална отговорност на телекома, стартирала преди 14 години, която всяка година се надгражда с нови елементи. През 2019 г. играта се проведе за първи път, като в рамките на 1 ден успя да привлече над 300 участници. През 2020 г. играта се случи в един ден, изцяло онлайн.

дейности по проекта

“Дигитални скаути: На лов за забавления и знания” е игра, чиято цел беше да обучи децата за опасностите в интернет, докато ги забавлява в онлайн лов на съкровища. Поради пандемията и наложените рестрикции, второто издание на играта се проведе изцяло дигитално в мобилното приложение Digital Scouts на 17 октомври (събота) 2020 г. Приложението можеше да бъде свалено напълно безплатно от Google Play, както и Apple App Store, като играта бе подходяща за деца над 7-годишна възраст от цялата страна. За да завършат успешно играта, децата трябваше да отговорят на серия от въпроси на тема онлайн безопасност. Част от въпросите бяха зададени от звездите на Теленор - Анди Студио и Павел Колев и Ицака, като за тези въпроси децата трябваше да потърсят информация в интернет. Въпросите обучиха децата по пет теми, свързани с онлайн безопасността: Непознати в интернет, Онлайн тормоз между връстници, Настройки в социалните мрежи и пароли, Медийна грамотност, Вярна и невярна информация. След като отговориха правилно на всички въпроси, участниците ставаха част от томбола за 150 награди.

резултати

Играта събра над 17 000 участници само за ден.В деня на събитието играта бе най-сваляната и двата онлайн магазина-Apple App Store и Google Play. Участниците под десет години са почти 3000,а между 11 и 17-г. възраст - над 8 000. През 2020 в рамките на Safer Internet реализирахме и дигитализирането на 20 урока за онлайн безопасност.Разработени съвместно с Националния център за безопасен интернет, видеата предоставят информация за опасностите онлайн,както и начини да се предпазим от тях и които са достъпни на ottebzavisi.net.Те са за тийнейджъри и техните родители,но могат да са полезни за всеки потребител. Промотиране на играта в Instagram - 761 585 импресии и 548 585 reach,58.2% engagement rate,в TikTok - 11 693 reach и 12 300 импресии, а в YouTube - близо 2 млн импресии и 297 582 reach.