цел на проекта
Пандемията от COVID-19 и извънредната обстановка в страната промениха живота на цялото общество. В тази ситуация А1 имаше отговорността и възможността да помогне в няколко направления:
-Да осигури здравословна работна среда на служителите и им помогне да променят начина на работа без това да се отрази на клиентите, включително през първите 2 седмици от извънредното положение, когато А1 регистрира почти двоен трафик в мрежата си
-Да осигури на клиентите на А1 услуги, непрекъсната връзка със света и възможност да купуват и администрират услугите си дистанционно
-Да подпомогне ученици и учители за преминаване към онлайн образование
-Да подкрепи болниците със средства за закупуване на апаратура, тестове и осигуряване на доброволци, за да се справят със случаите на заразени с коронавирус
целева група
Проектът е насочен към:
- Всички служители на компанията, близо 4 000, до които достигаме чрез всички налични канали за вътрешна комуникация.
- Всички клиенти на компанията, близо 4,8 милиона, до които достигаме чрез точките за контакт, собствените дигитални канали, социалните мрежи и медиите.
- Обществото, до което достигаме чрез подкрепата си за болничните заведения и чрез комуникационни кампании в печатни и дигитални медии.
продължителност
Проектът започна през февруари 2020 г. с информация за служителите, осигуряване на предпазни средства и подготовка за дистанционна работа.
Комуникацията към клиентите започна в дните преди извънредното положение с фокус върху дигиталните канали на А1 за обслужване.
Кампанията за дигитална солидарност стартира на 14 март 2020 г., а кампанията в подкрепа на болниците започна скоро след това.
Всички инициативи продължиха под различна форма през цялата 2020 година, а някои продължават и до днес.
дейности по проекта
Служители: предпазни средства, инструктаж за работа, дигитални процеси, дистанционна работа, консултации с лекар и психолог, онлайн обучения, дигитални вътрешни инициативи и др.
Клиенти:
-Популяризиране на онлайн каналите за обслужване и стимулиране на онлайн плащанията - А1 дари по 1 лев на Министерство на здравеопазването за всяка сметка, платена онлайн, и 1% от всяка транзакция през A1 Wallet по време на извънредното положение
-Безплатни услуги за периода на извънредното положение - над 200 ТВ канала, 10 000 MB мобилен интернет и допълнителни бонуси за клиенти в роуминг и на предплатени карти, и приложение за видео конференции
-30-дневен безплатен тестови период за e-prosveta.bg, както и безплатен трафик до 31 декември 2020 г.
-Безплатно приложение за предпазване от телефонни измами A1 Guard за абонати на всички мобилни оператори и клиенти на фиксирана телефония на А1
Болници: дарения за набиране на доброволци, закупуване на апаратура и тестове получиха УМБАЛ „Александровска“, "Света Анна", "Царица Йоанна ИСУЛ", „Св. Екатерина“, УМБАЛСМ "Пирогов" и ВМА в София, МБАЛ в Добрич, Монтана и Силистра, УМБАЛ в Перник, Нови пазар и В. Търново, и Медицински университет в Плевен
резултати
- Служителите осигуриха непрекъсваемостта на бизнеса и подкрепиха клиентите и обществото в трудните моменти. Според вътрешно проучване, 91% от тях смятат, че мерките и осигурените предпазни средства във връзка с COVID-19 са достатъчни.
- Предприетите мерки и осигурените стимули за клиентите им помогнаха да преминат през трудния период и да продължат да работят и учат от всяко място. С активните си действия за популяризиране на онлайн каналите за обслужване и плащания А1 подкрепи дигитализацията и помогна за опазване здравето на клиентите на компанията.
- С осигурените финансови и материални дарения 13 от най-големите болници в страната и медиците, работещи там, бяха по-добре подготвени да се справят с борбата с Covid-19, а стотици хора успяха да се преборят с болестта.