Проект - Алкохолът е лош шофьор – „Ключът е в теб“

Компания

Категория

Награда за маркетинг, свързан с кауза

Описание на проекта

цел на проекта

„Ключът е в теб“– споделени емоции, споделена отговорност е мотото на кампанията „Алкохолът е лош шофьор“ за 2020, която за 12-та година повдига социалния проблем в обществото за шофиране след консумация на алкохол. Целта на кампанията е да продължи обществения диалог за проблема с пътната безопасност, като информира и ангажира аудиторията с проблема и последствията от шофиране след употреба на алкохол и предизвиква нулева толерантност към него. През 2020 г. мисията на каузата е да покаже добрия пример – как можем да се забавляваме и споделяме емоции, като същевременно показва колко е важно да споделяме и отговорността към себе си и близките си и никога да не сядаме зад волана след консумация на алкохол. Когато сме на пътя, сме отговорни за живота на всички - ето защо, ключът е в нас.

целева група

Комуникацията е насочена предимно към младите шофьори на възраст между 18-25+ години, които тепърва изграждат своите навици за шофиране и поведение на пътя. Тя е реализирана изцяло онлайн в социалните медии, поради естеството на целевата група и заради настоящата ситуация, в която ни се налага да бъдем повече у дома и да прекарваме повече време във виртуалното пространство от обикновено. Целият тон на кампанията е свеж, летен и позитивен, с което основно младите свързват лятото.

продължителност

Кампанията се провежда за 12-та година и е част от „Нашият отпечатък“– дългосрочната глобална политика за устойчиво развитие на компанията, основен стълб на която е отговорната консумация. Като компания, която произвежда и продава алкохолен продукт, чувстваме като наш дълг да говорим и съдействаме на институции и обществото за справянето с проблема за шофирането след консумация на алкохол. През всички тези години кампанията привлече много и разнообразни партньори, които прегърнаха каузата.

дейности по проекта

В сърцето на инициативата бе специално създадената песен „Ключът е в теб“, написана и изпълнена от талантливата пловдивска група Le’Push. Творбата носи посланията на каузата за отговорна консумация и отговорно шофиране - "...не трябва да забравяме, че някой чака вкъщи...", „жив и здрав да се прибирам" и "пил да не шофирам". Думата „ключ“ е използвана както в прякото си значение (за автомобил), така и като символ – ние сме двигателите на промяната. За първи път в дългогодишната си история кампанията отправя посланията си по този нестандартен, креативен и различен начин чрез музиката – похват, изключително успешен и подходящ за достигане до таргет групата на младите хора. Кампанията си партнира с едни от най-популярните инфлуенсъри за тази цел – Николаос Цитиридис и Павел Колев и Христо Стефанов. За да стигне до още повече хора, специални ПР пратки с информация за кампанията и USB драйв във формата на ключ, съдържащ песента, бяха изпратени до различни инфлуенсъри. Те припознаха каузата и решиха напълно безплатно да я подкрепят, като отправят посланията й в социалните си канали.

резултати

Вярваме, че посланията ни са стигнали до младите хора и доказателство за това са следните резултати. Получихме чудесна подкрепа от 20 инфлуенсъра, до които изпратихме специални пратки. Те припознаха каузата и споделиха напълно безплатно нейното послание посредством постове и кратки клипове в Instagram. YouTube инфлуенсърите Павел Колев и Христо Стефанов посветиха и цяло 10-минутно видео на кампанията, което получи над 102 хил. гледания. Те се съгласиха да вземат участие и в клипа към самата песен. А младите доброволци от БЧК, заедно с инфлуенсърите, се включиха в lip sync предизвикателство, насърчаващо аудиторията да създаде потребителско съдържание, базирано на ключови куплети от песента.