Проект - Топла Кухня

Компания

Категория

Цялостна КСО политика на МСП

Описание на проекта

цел на проекта

Топла Кухня възникна от малка идея с голяма кауза. Със затварянето на заведенията в страната през пролетта на 2020 г. екипът на Пивоварница Каменица започна да мисли за начин как да оползотвори кухнята си в този период, така че да бъде в помощ на обществото в родния град на марка Каменица – Пловдив. Така се ражда идеята за социална кампания за приготвяне на топла храна за крайно нуждаещи се семейства и домакинства в града. Пивоварница отвори вратите си за доброто. Доброволци от екипа на Пивоварница напълно безвъзмездно приготвяха топла храна в кухнята на ресторанта, която след това се доставяше на нуждаещи се семейства. Пивоварница успя да обедини БЧК – Пловдив и други компании около една кауза, с която помогна на над 200 нуждаещи се семейства в града в рамките на няколко месеца.

целева група

Целева група на проекта бяха социално-слаби семейства в град Пловдив. Информация за тях беше предоставена от партньорите – Община Пловдив и Български Червен Кръст. В началото инициативата започна с 30 човека, две седмици по-късно броят се увеличи двойно – на 70 човека. Инициативата продължи да се разраства и от началото на месец май повече от 133 човека започнаха да получават топла храна. Така каузата достигна до над 200 нуждаещи се семейства в Пловдив в този труден период.

продължителност

Проектът стартира през април и продължи до юни в първата си фаза. С втората вълна на разпространение на коронавируса и подновяване на ограничителните мерки, кампанията беше подновена в края на октомври и продължи до края на годината, като този път целта беше да обхване бездомни хора в Пловдив. Каузата на социалната кампания беше свързана с мисията на Пивоварница да продължи да подкрепя и допринася към развитието на град Пловдив като носител на историята и традициите на Каменица.

дейности по проекта

Дейностите по кампанията бяха свързани със сготвянето и доставката на храната, както и комуникация в социалните и онлайн медии, чиято цел бе да привлече повече хора с дарения към онлайн кампанията за набиране на средства, както и повече компании партньори, които да се включат с дарения на продукти. Проектът започна като малка инициатива, обхващаща 30 човека, като в последствие успя да разшири обхвата си и помогна на над 200 нуждаещи се семейства в град Пловдив. Във втората си фаза през есента кампанията беше насочена към бездомните хора в Пловдив.

резултати

Чрез инициативата Топла Кухня вярваме, че заедно с партньорите на Пивоварница и всички колеги и доброволци, които се включиха, успяхме да внесем поне малко радост, усмивки и топлина в домовете на всички нуждаещи се. Ситуацията в страната в този период беше трудна и предизвикателна за всички, но най-вече за онези, за които няма кой да се погрижи. Инициативата подаде ръка именно към тези хора, показвайки, че само заедно и обединени, можем да се справим с всичко. Получихме страхотен отзвук и подкрепа от всички партньори, които с радост приеха каузата като своя, което наистина доказа силата на доброто и обединението в трудните моменти. Кампанията получи специална награда за кампания с кауза от годишните награди за отговорен бизнес на b2b Media.