ЗАГОРКА има над 120-годишна история, датираща от създаването на първото пивоварно дружество в Стара Загора. През 1994 г. ЗАГОРКА АД се присъединява към глобалното семейство на HEINEKEN. От тогава до днес компанията се ангажира да развива своя бизнес устойчиво и отговорно чрез платформата си за устойчиво развитие „Създаваме по-добър свят“, като насочва своите усилия в три сфери, в които може да направи положителна промяна: опазване на околната среда, социална отговорност и отговорна консумация.
През 2013 г. МОСВ отличава „Загорка” АД с наградата „Зелена България” за бизнес с цялостен принос за опазване на околната среда. От 2015 г., в три поредни години, ЗАГОРКА печели първите места в конкурс за „Най-зелена компания” в сектора на бързооборотните стоки и е най-зелената и отговорна компания в бирената индустрия, според консуматорите.
Портфолиото на компанията предлага разнообразие от висококачествени продукти, които отговарят на вкуса на взискателния български потребител – Загорка, Heineken, Ариана, Birra Moretti, Amstel, Stolichno, Starobrno, Desperados и сайдер „Крадецът на ябълки“. Безалкохолните предложения, които дават възможност за отговорен избор на бира с 0.0% алкохол: Загорка 0.0%, Heineken 0.0 и Ариана Радлер 0.0%.
Кампаниите на ЗАГОРКА, в подкрепа на отговорната консумация през годините са „Карай трезво! Когато шофираш, никога не пий“, „Game Over – Алкохолът не е игра“, „Карай трезво“, “Dance More, Drink Slow”, "Moderate Drinkers Wanted" и др. От 2023 г. ЗАГОРКА подкрепя дейността на Националната информационна линия за зависимости на „АРЗ Солидарност“, с което цели да насърчи отговорната консумация и превенцията от зависимост към алкохол.