Новини от членовете на БФБЛ

Природосъобразната доставка на Kaufland България спести вредни емисии от близо 400 дизелови автомобила за една година

20 октомври 2020
Природосъобразната доставка на Kaufland България спести вредни емисии от близо 400 дизелови автомобила за една година
  • Мярката е спестила близо 1000 тона вредни въглеродни емисии на атмосферата за една година.
  • Резултатът е вследствие на употребата на 100% рециклируеми каси за многократна употреба вместо еднократни опаковки от картон и пластмаса.
  • Устойчивият амбалаж оптимизира и логистиката, защото е сгъваем и заема 86% по-малко обем при обратно транспортиране. Само от това компанията спести 400 тона вредни емисии.
  • Касите за многократна употреба генерират 95% по-малко отпадъци в сравнение с опаковките за еднократна употреба.

Kaufland България развива природосъобразна доставка на свежи продукти в каси за многократна употреба вместо в еднократни картонени и пластмасови опаковки. За 2019 г. компанията е транспортирала над 28 милиона килограма плодове и зеленчуци в 100% рециклируеми сгъваеми каси за многократна употреба. По този начин за същия период търговската верига е спестила на атмосферата близо 1000 тона въглеродни емисии за една година, което се равнява на 400 дизелови автомобила по-малко по пътищата.

Калкулацията е изготвена с разработения от немската фондация „Щифтунг Инициативе Мервег“ калкулатор, който изчислява въглеродния отпечатък според използваното средство за доставка. Калкулаторът е създаден на база независимо проучване на немския институт Фрауенхофер.

В тази връзка Kaufland България получи специален сертификат за намален въглероден отпечатък, връчен от EuroPoolSystem (EPS) – компанията, предоставяща и обслужваща устойчивите сгъваеми каси и лидер в опаковките за многократна употреба за доставка на свежи продукти в Европа. Компанията е сертифицирана по стандарта BRC за съхранение и дистрибуция на обекти в Холандия, Белгия, Испания, Чехия, Полша и Германия. Работи съгласно най-високите международно утвърдени стандарти за качество (ISO 9001) и гарантира, че всички каси са в съответствие с международното законодателство за безопасност на храните, миграция и проследяване.

Към момента 50% от плодовете и зеленчуците в Kaufland България, основно българска продукция, се транспортират и съхраняват в устойчивите каси, обслужвани от EuroPoolSystem.

Като използва EPS касите за многократна употреба, Kaufland България отчита и редица други предимства, които имат пряко отношение върху качеството на свежата продукция. Касите са изключително здрави и осигуряват на плодовете и зеленчуците оптимална защита по време на транспорта към хипермаркета. Това дава директно отражение и върху намаляването на продуктовата загуба поради нарушени и повредени опаковки по време на доставка.

Устойчивият амбалаж е с уникален патентован дизайн, който способства и за по-доброто съхранение на продукцията в обектите, тъй като е създаден по начин, който съобразява притока на необходимия за свежите продукти кислород, за да могат да „дишат“ и да запазят качеството си.

Според проучване на немската фондацията „Щифтунг Инициативе Мервег“ касите за многократна употреба са най-устойчивото решение във веригата за доставка на свежи продукти. При използването на EPS каси се използва 29% по-малко природен газ, консумацията на енергия намалява с 39% и се генерират 95% по-малко отпадъци в сравнение с опаковките за еднократна употреба.

Употребата на EPS каси има директно отражение и върху оптимизацията на логистиката в Kaufland България. Тъй като са сгъваеми, те заемат 86% по-малко обем при обратно транспортиране. По този начин за 2019 година търговската верига е осъществила над 2,8 милиона ротации на сгъваеми каси за многократна употреба, като същевременно е спестила 990 обратни транспортни курса. Това се равнява на близо 400 тона въглеродни емисии, спестени на атмосферата в сравнение с 2018.

ЕPS касите отговарят на най-строгите изисквания за хигиена. В края на всяка ротация EuroPoolSystem почиства амбалажа в съответствие със строг режим и природосъобразни препарати, преди отново да го въведе в логистичния цикъл.

Мярката е поредна стъпка в устойчивата политика на компанията за грижа за околната среда и обществото. Проектите на търговската верига се простират от намаляването на пластмасата до използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за околната среда.

  

За Kaufland България

Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от близо 1,6 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от над 6 000 служители. През 2019 г. компанията разполага с 60 хипермаркета в 34 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с инвестиции от над 1,4 млрд. лв.

Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмаса

 

 


Още новини

Hewlett Packard Enterprise управлявана от Selectium e най-динамичната компания

Hewlett Packard Enterprise управлявана от Selectiu...

Горди сме да бъдем №1 в годишната класация на „Капитал“ за най-динамични компании – „Гепард“ в България! Това е признание за успеха на #hpe стратегията, основана на We advance the......»