Новини от членовете на БФБЛ

Първо поколение дигитални родители се учат как да предпазят децата си в интернет

22 март 2018
Първо поколение дигитални родители се учат как да предпазят децата си в интернет

97% от българчетата използват интернет, а 93% от тях влизат в световната мрежа всеки или почти всеки ден, основно използвайки социалните медии. Във Facebook 40% от профилите на деца са публични, което довежда до редица проблеми за тяхната безопасност, особено при завишаване на възрастта им при регистрация, каквато е обикновената практика. Тези данни бяха представени пред първото поколение дигитални родители от Георги Апостолов, координатор на Центъра за безопасен интернетq по време на първата родителска среща „От нас зависи!“, организирана от Теленор в партньорство с Центъра за безопасен интернет, асоциация Родители и сайта „Майко Мила!“ и провела се този уикенд в Sofia Event Center.

“През последните шест години значително се увеличава тормозът върху деца както в интернет, така и извън него. Изследването сочи също, че над 80% от децата през последната година са получавали съобщения в дигиталното пространство, които са ги притеснили, като най-висок е процентът при децата от 9 до 11 години – 86%. Само 57% от родителите, обаче, отговарят, че децата споделят с тях при подобни случаи“, сочат представените от Георги Апостолов резултати от изследване на Центъра за безопасен интернет. „80% от децата заявяват, че знаят как да качат собствено видео съдържание в интернет и ние не трябва да ги спираме да се изявяват, но трябва да ги запознаем с рисковете, които това носи след себе си и да се възползваме от наличните инструменти, които ще засилят тяхната безопасност“, допълни той.

„Децата между 8 и 14 години са най-застрашената група потребители в интернет пространството поради крехката си възраст и липсата на житейски опит. Най-често случаите с кибер-тормоз са свързани с деца, живеещи в проблемна семейна среда или в семейство, в което има липса на контрол и заинтересованост за това какво се случва с техните деца, докато са пред компютъра. Фактът, че детето е в съседната стая, вече не е достатъчен, за да сме спокойни, че всичко е наред, ако в стаята има компютър“, заяви комисар Явор Колев, началник на отдел „Трансгранична организирана престъпност“ към ГДБОП, който разказа пред родителите за педофилите в интернет. „Статистиката сочи, че поне 1% от населението е съставено от педофили или хора, които имат сексуален интерес към деца. Това за България означава над 50 000 човека, от които трябва да пазим децата си“, допълни той.

Какво трябва да знаем за децата си и как да бъдем успешни дигитални родители, какви са заплахите в онлайн общуването и за какво децата използват социалните мрежи бяха само част от горещите теми, представени пред първото поколение дигитални родители. Яна Алексиева, изпълнителен директор на асоциация Родители“, и Жюстин Томс, специалист с богат опит по онлайн медии и онлайн маркетинг, преведоха родителите през необятните дебри на онлайн пространството и им представиха възможностите и заплахите, а Деян Благоев, управител на Bulbera, успокои страховете им, като представи лесно решение за контрол – първото българско приложение за таблети и смартфони Protect Your Kid.

В следобедната сесия бяха дискутирани още по-актуални за родителите теми като ранното сексуално възпитание и как да общуваме пълноценно с децата си. Д-р Радосвета Стаменкова, изпълнителен директор на Българската асоциация по семейно планиране и сексуално здраве, и Михаил Стефанов, създател на онлайн платформата „Мини машини“, дадоха съвети на родителите как да комуникират по-ефективно със своите деца и да разбират по-добре техните нужди и вълнения.

Младият влогър Крис Захариев пък разказа как създава съдържанието, с което забавлява своите над 55 хиляди млади почитатели в YouTube. А за финал Евелина Павлова, създател на първата младежка платформа „Тийн стейшън“, обединяваща мрежа от училищни медии, и Екатерина Михайлова, технически директор на българската ИТ компания Маджио, посветиха родителите в тайните на най-необятните забавления – младежкото творчеството и игрите.

Повече информация за събитието, както и видеозаписи на лекциите, може да откриете през следващите няколко дни на: https://web.facebook.com/events/150663375623123/.

 

Теленор е водеща телекомуникационна компания с над 3,1 милиона активни потребители в България. Компанията е част от международната Теленор Груп, която оперира в 12 държави в Европа и Азия и има 178 милиона абонати.

Други новини от членове на БФБЛ

Над 2500 деца от 15 града обучени по онлайн безопасност през 2018 г.

18 декември 2018

Cordeel Bulgaria с награда от конкурса Primus Inter Pares

11 декември 2018

Хилтън София подариха коледно тържество на децата и младежите на фондация Сийдър в Кюстендил

10 декември 2018
Всички новини

Новини от БФБЛ

Конкурс за лого на Diverse.bg

bg/10 декември 2018

БФБЛ представи новите лидери в своята общност

bg/05 декември 2018

Пет причини да кандидатствате в Наградите за отговорен бизнес 2018

bg/28 ноември 2018
Всички новини

Членове на БФБЛ

» Присъединете се към БФБЛ

© 1999-2018 БФБЛ. Всички права запазени | Условия за ползване | Политика за поверителност
Уеб дизайн и програмиране M3 Communications Group, Inc.
Следвайте ни в: