Новини от членовете на БФБЛ

BILLA представя втория си Доклад по корпоративна отговорност

17 октомври 2017
BILLA представя втория си Доклад по корпоративна отговорност

Грижата за хората и за природата е основен акцент в политиката на компанията

BILLA България издаде втория си Доклад по корпоративна отговорност. Той бе официално представен на пресконференция, в която се включиха Бойко Сачански, Управител на BILLA България, Стоян Тачев, Ръководител отдел „Управление на проекти и процеси“ и Координатор корпоративна отговорност, както и Радина Велчева, основател на фондация „Искам бебе“, Евелина Милушева, началник отдел „Социални дейности и услуги“ на БЧК, и Ивайло Гюров, директор Фондонабиране и комуникации, Сдружение „SOS Детски селища“ България, които са ценни партньори на търговската верига.

Докладът обхваща периода от 1 януари 2015 до 31 декември 2016 г. и отчита постиженията на компанията по отношение на продуктите, околната среда, служителите и обществото като цяло. Той е израз на стремежа на търговската верига да направи стратегията си за устойчив бизнес достъпна и прозрачна. BILLА е единствената компания от ритейл сектора у нас, която издава подобен доклад.

„Щастливи сме, че вторият ни Доклад по корпоративна отговорност е факт. В BILLA ежедневно работим по устойчиви във времето проекти, с които целим да допринасяме за развитието на обществото. Убедени сме, че това е мисията на всяка отговорна компания. Съхраняването на природните ресурси, подпомагането на уязвими социални групи и подкрепата за професионалното и личностното развитие на нашите служители са сред основните приоритети на BILLA“, коментира Бойко Сачански, Управител на BILLA България.

Корпоративната стратегия на търговската верига се основава на четири стълба за устойчивост:

  • По-устойчиви продукти

Основен приоритет за BILLA България е да предлага на своите клиенти богато разнообразие от качествени продукти с доказан произход. Компанията работи активно с потребителски асоциации и акредитирани лаборатории и насърчава своите доставчици да се сертифицират по утвърдени стандарти за качество. Дългосрочна цел на търговската верига е да подкрепя българските производители и да им дава възможност да реализират продукцията си на пазара. BILLA успя да увеличи значително дела в оборота на директно закупената от родни производители продукция – от 27% през 2014 г. до 41% през 2016 г. Търговската верига се стреми непрекъснато да представя на потребителите предимствата на българските продукти и затова през 2016 г. организира две пътуващи изложения, с които запозна клиентите си с млечните храни по БДС и със сурово-сушените месни деликатеси с традиционно-специфичен характер. Друг ключов приоритет за BILLA е разширяване на асортимента от сертифицирани биопродукти. Към момента 2% от всички артикули в магазините са био.

  • Опазване на околната среда

BILLA България залага дългосрочни цели, свързани с опазването на околната среда. Компанията развива устойчиви във времето политики, за да оптимизира въздействието си върху природата. Търговската верига въведе система за управление на енергията според международния стандарт ISO 50 001, като по този начин значително повиши енергийната си ефективност. Освен това, през изминалите 2 години BILLA предаде за енергийно оползотворяване близо 28% от биоразградимите си отпадъци. Друго значимо постижение е спад с 21% на общите емисии на парникови газове на единица търговска площ. Компанията успя да увеличи и количеството на рециклираните отпадъци с 31% спрямо 2014 г. и с 57% спрямо базовата година.

  • Мотивация и квалификация на служителите

BILLA България приема своите служители като ценен капитал, който е от ключово значение за устойчивото развитие на компанията. Търговската верига работи активно, за да поддържа на високо ниво мотивацията и удовлетвореността на кадрите си и в същото време да повишава квалификацията им. През 2016 г. BILLA отвори обучителен център „Школа за експерти“, където през миналата година бяха обучени 438 служители. Компанията успя да сертифицира 271 пекари и 181 представители на отдел „Месо“ по програми на МОН. Солидарността и съпричастността са водещи в отношението към работещите в BILLA. Компанията е първата търговска верига у нас, която учреди Социален фонд за подпомагане на служители в затруднено положение. Финансирането в него е от дарения от страна на BILLA и от доброволни вноски на персонала. До края на 2016 г. са подпомогнати 61 служители с общо над 81 000 лв.

  • Социален корпоративен ангажимент

BILLA България се стреми да участва активно в разрешаването на наболели социални проблеми и да допринася за положителните промени в обществото. От години компанията е ценен партньор на редица неправителствени организации у нас, сред които БЧК, фондация „Искам бебе“, Съюз на слепите в България, SOS „Детски селища“. BILLA е първата търговска верига у нас, въвела практиката за асистирано пазаруване на незрящи хора. Служителите във всички магазини преминаха обучение, за да могат да оказват съдействие на клиенти с увредено зрение. Друг значим проект е инициативата „За повече деца в България“, в рамките на която от продажба на картички с артистични снимки на бебета бяха събрани средства за ин витро процедури на 6 двойки с репродуктивни проблеми. Ключов приоритет за BILLA е опазването на българското културно-историческо наследство. В две поредни години търговската верига организира националната кампания „Ние обичаме България“, която цели подпомагането на реставрацията и поддръжката на значими паметници на културата. През 2016 г. бяха дарени средства за Паметника на свободата на връх Шипка, а през 2017 г. – за Мадарския конник.

 

REWE International AG оперира с близо 2500 магазина в Австрия чрез търговските марки BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA и ADEG. Тя е пазарен лидер в Австрия в сектора на търговията на дребно с хранителни и козметични продукти и е един от най-големите работодатели в страната, осигурявайки работа на 42 322 души. Компанията е част от немската REWE Груп, един от европейските лидери в търговията и туризма. В Австрия REWE International AG притежава широка гама от добре познати собствени марки, като например Ja! Natürlich, clever, Wunderlinge, Dakommichher!, VegaVita, Chef Menü, Wegenstein и MY. Компанията оперира и в сферата на туризма чрез BILLA Reisen, JAHN REISEN и Transair (MEKRUR IHr Urlaub, PENNYreisen and BILLA-Vorteilsreisen).

От своята централа във Винер Нойдорф REWE International AG не само управлява своя бизнес в Австрия, но също така чрез марката BILLA REWE Group управлява супермаркет бизнеса си в 6 държави от Централна и Източна Европа: България, Хърватия, Чехия, Русия, Словакия и Украйна. През 2016 г., в Австрия и в други страни REWE International AG е назначила 70 000 души в около 3600 магазина, а генерираният оборот на компанията възлиза на 12,72 млрд. евро.

BILLA България е първата международна верига супермаркети на българския пазар, навлязла през 2000 г. с откриването на първия си магазин на 5 октомври в София. В класацията на в. „Капитал“ – „Най-големите 100 български компании“, BILLA България заема 21-во място. Компанията е и сред най-големите чуждестранни фирми у нас.

На Европейските бизнес награди през 2015 г. и 2016 г. компанията е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Екологична и корпоративна устойчивост“.

Според независимо проучване на швейцарската организация ICERTIAS българските потребители са определили BILLA България като водеща в категориите „Отдел за пресни плодове и зеленчуци във верига супермаркети“, „Отдел за прясно месо във верига супермаркети“, „Програма за лоялност“.

BILLA България е любима търговска верига на българите според резултатите от единствената потребителска класация у нас „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ“ 2017.

Веригата е представена в 37 града в страната със 112 магазина. Компанията продължава интензивно да развива своята мрежа от супермаркети.

BILLA въведе успешно и ритейл иновации в магазина си на бул. „България“ в София, превърнал се в образец за качество, свежест, разнообразие и удобство. Само там ексклузивно за страната е представена най-голямата и успешна на австрийския пазар биомарка Ja! Natuеrlich.

Компанията успешно стимулира развитието на българското производство, партнирайки си с местни производители в рамките на различни програми за развитие на регионите.

Други новини от членове на БФБЛ

Арх. Пламен Мирянов е носител на десетата титла "Мениджър на годината" за 2017 г.

15 ноември 2017

Над 83 000 лева бяха набрани по време на 12-ия Годишен благотворителен бал на фондация „Сийдър”

14 ноември 2017

Споделеното знание и опит от BAPRA Bright Awards 2017

08 ноември 2017
Всички новини

Новини от БФБЛ

БФБЛ и БАУКО отбелязаха Световния ден на ценностите

bg/26 октомври 2017

БФБЛ е партньор на българското председателство на Съвета на ЕС 2018

bg/25 октомври 2017

Как да върнем децата в училище – във фокуса на конференцията „Образование и бизнес: рЕволюция“

bg/25 октомври 2017
Всички новини

Членове на БФБЛ

» Присъединете се към БФБЛ

© 1999-2017 БФБЛ. Всички права запазени | Условия за ползване
Уеб дизайн и програмиране M3 Communications Group, Inc.
Следвайте ни в: