Новини на БФБЛ

Няма пречки за отразяването на имената на компаниите при социално-отговорни кампании

20 юли 2016
Няма пречки за отразяването на имената на компаниите при социално-отговорни кампании

На дискусията вчера, организирана от БДВО, много участници поискаха коректно отразяване на инициативите в полза на обществото, независимо от кого са организирани

Няма пречки за отразяването на имената на компаниите в електронните медии, когато става въпрос за социално отговорни кампании и инициативи, въпреки че практиката това да не се случва все още продължава. Това стана ясно на организираната от БДВО дискусия на тема „Кой стои зад доброто? Всички гледни точки за отразяване на компаниите в електронните медии“, която се проведе вчера в „Офис на открито” в градината на ул. Кракра 16.

Дискусията успя да събере медийния регулатор СЕМ и много бизнес и професионални организации в сферата на НПО, медиите, ПР и рекламата – БДВО, БАПРА, БДФ, фондация „За нашите деца“, Българска мрежа на Глобалния договор на ООН, MediaMixx, АБРО, БАР, НСС, БАКА, както и представители на Мтел и Софарма.

Голяма част от  участниците се съгласиха, че проблемът за неспоменаването на имената на компаниите и организациите, реализирали КСО проекти, е съществен. Този проблем, популярен в ПР средите като „една компания направи едно добро“, произтича от липса на разбиране и желание от страна на медиите да популяризират компаниите, стоящи зад каузите. Друга причина е автоцензурата от страна на журналистите и интервюираните в медиите поради непознаване на законовата рамка по въпроса. Представителите на СЕМ, които взеха участие в дискусията, специално подчертаха, че няма забрана за споменаване на търговски марки, когато те не съдържат характеристиките на скрито търговско съобщение и цитираха издадените от регулатора още през 2012 г. Методически указания.

Представителите на НПО сектора, ПР и рекламните организации изтъкнаха ползите за обществото от споменаването на имената на компаниите за по-добра информираност на хората, за популяризирането на важни за обществото ценности и за повишаването на чувствителността към хората от по-уязвими социални групи. Присъстващите представители на медийни организации обаче настояха, че има пречки при отразяването на търговски марки и насочиха вниманието към невъзможността в една програма да се включат много новини, свързани с КСО проекти.

В хода на дискусията бяха повдигнати още темите за отсъствието на „добрата новина“ от медийния дневен ред, слабото присъствие на икономически теми и трудността бизнес новини да бъдат отразявани.

Организаторите от БДВО подготвят декларация от името на участниците в дискусията, чиято идея е организациите да поемат ангажимент да работят за по-добра информираност за хората, за коректното отразяване на информацията и за разпространението на важните за обществото ценности.

Дискусията бе отразена от www.economy.bg тук.

Още новини от БФБЛ

Личностното развитие, критичното и креативно мислене – основна цел на образованието

15 май 2019

Старт на „Мениджърска академия за училищни директори” на „Образование България 2030” и БФБЛ

10 май 2019

БАПРА връчи своите награди BRIGHT AWARDS 2019

25 април 2019
Всички новини

Новини от членове на БФБЛ

Центърът за споделени бизнес услуги на Cargill в София спечели наградата за Shared Service Centre за 2019 година

bg/22 май 2019

NLP Nike Run – спорт за мозъка и тялото

bg/20 май 2019

Lidl каза лично 14 500 пъти благодаря на свои клиенти в цялата страна

bg/14 май 2019
Всички новини

Членове на БФБЛ

» Присъединете се към БФБЛ

© 1999-2019 БФБЛ. Всички права запазени | Условия за ползване | Политика за поверителност
Уеб дизайн и програмиране M3 Communications Group, Inc.
Следвайте ни в: